مهندس موفق الکترونیک

پروژه مولد مو ج سینوسی

مقدمه

سلام خدمت دوستان امروز براتون یه مدار اماده کردم که پروژه مولد موج سینوسی با قابلیت تنظیم دامنه و اختلاف فاز و فرکانس هستش امیدوارم به کارتون بیاد خصوصا در موارد دانشگاهی و ازمایشگاهی و از این مدار استفاده کامل رو ببرید .

مدارهای میکرو پروسسوری با سطوح منطقی صفر و یک عمل میکنند. اما مواقعی پیش می آید که ما با مقادیر پیوسته (آنالوگ) سر و کار داریم و بنابر این اگر بخواهیم از طریق یک سیستم میکرو پروسسوری سیستمی با مقادیر پیوسته (آنالوگ) کنترل کنیم لازم است از یک آی سی واسطه برای تبدیل اعداد باینری به مقدار آنالوگ آن استفاده کنیم. به این آی سی ها مبدل دیجیتال به آنالوگ و یا  D A C گفته میشود.

این آیسی ها مقادیر باینری را با توجه به ولتاژی که به پایه ورودی آن داده میشود میسازند. آیسی ای که ما در این پروژه استفاده کردیم Dac0800 میباشد که یک مبدل دیجیتال به انالوگ ۸ بیتی میباشد.

شماتیک مدار

هدف ما در استفاده از این ایسی در این پروژه این است که توسط دو عدد از این ایسی ها دو موج سینوسی تولید کنیم . برای ایجاد موج سینوسی ما به مقادیر آنالوگ احتیاج داریم که با کمک این آیسی مقادیر میکرو را آنالوگ خواهیم کرد. پایه های ۵ تا ۱۲ این آیسی ورودی های این ۸ بیت میباشد. که پایه شماره ۵ با ارزش ترین بیت و پایه ۱۲ کم ارزش ترین بیت میباشد پایه ۱۴ ورودی منفی و پایه ۱۵ ورودی مثبت برای ایجاد خروجی مناسب میباشند. سایر اطلاعات مربوط به این آیسی و نقشه راه انداز آن را میتوانید از داخل فایل شماتیک این آیسی مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  مانیتورینگ دما و فشار داخل تایر اتومبیل TPMS

جزییات بیشتر راجع به مدار و کدنویسی برنامه در قالب فایل pdf طراحی کردم براتون که از لینک زیر میتونید دانلود کنید .

دانلود فایل p d f

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    لطفا میشه کدنویسی این پروژه رو برای من ارسال کنید؟
    ممنون میشم