در پروژه های الکترونیک توسط
مداری که میخوام سیستم احضار راننده هست. در دفتر ده عدد کلید و ده عدد ال ایدی باشه بعلاوه یک بیزر.در محل استراحت رانندگان هم ده عدد ال ای دی و ده کلید و یک بیزر باشه. حالا توضیحات: وقتی سمت دفتر کلید ها زده شد یعنی کلید 1 الی 10 هم ال ای دی سمت دفتر هم ای ایدی سمت محل استراحت نسبت به عددی که زده شده روشن بشه و فقط در سمت محل استراحت بیزر 10 ثانیه الارم بزنه.حالا راننده که مطلع شد میاد کلید شماره خودش رو میزنه و چراغ خاموش میشه در سمت دفتر هم چراغ همون راننده خاموش میشه و یه الارم 5 ثانیه زده میشه که مدیر دفتر متوجه بشه راننده درخواست رو دیده.
توضیحات تکمیلی:اگر راننده متوجه نشد مدیر دوباره همون کلید رو بزنه و مجدد الارم به صدا در بیاد
توضیحات تکمیلی 2:فقط سمت محل استراحت برای هر ال ایدی یک رله هم باشه که اگر نیاز بود بشه لامپ قویتری اضافه کرد.و یک رله هم برای بیزر که بشه زنگ قویتری گذاشت.در ضمن فاصله دفتر و محل استراحت 100 متره و سیمکشی میشه.نمیخوان بیسیم یا وایرلس باشه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ
با سلام ،
برای طراحی این پروژه شاید روش های خیلی ساده و خلاق محوری هم باشه ولی موردی که بنده میخوام بنویسم شاید بیشتر از دید سیستم های نهفته است و سیستمی هست بیشتر...

چون صد متر زیاد هست باید نهایت تلاش را داشته باشیم کمترین سیم را استفاده کنیم تا در آینده اگر از جایی سیمی قطع شد به مشکلی برخورد نکنیم .
از طرفی چون سیستم طراحی میکنیم باید استاندارد باشه و قابل تعمییر باشه.
بعدا اگر این مجموعه بخواد یک سیستم جدید نیز اضافه کنه چی ؟ یا یک آپشن جدید ؟
از روی همه ی اینها :
اگر یک سیستم جامع میخواهید طراحی کنید بهتره از یک سیستم Ethernet کمک بگیرید برای طراحی، هم میتوانید تعداد nod ها را بیشتر کنید و برای توسعه سیستم هم هیچ مشکلی نخواهید داشت.
برای شروع میتوانید فایل های زیر را مطالعه کنید:
کتاب :
https://melec.ir/ethernet-theory-of-operation/
مثال :
https://melec.ir/relay-control-http-ethernet-network-enc28j60
...