در ARM توسط
سلام به همگی دوستان ، در مورد arm و شروع اون میخواستم بدونم حداقل امکانات راه اندازیش چی هست ؟ مثلا یه میکرو avr رو میشه با یه رگولاتور ۵ ولت راه اندازی کرد . Arm هم همینطوره ؟ برای مثال های ساده.
دوم اینکه پروگرامر خوب براش چی باید تهیه کرد ؟جیلینک مناسب هست ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh

با عرض سلام و ادب، آقا مجتبی در مورد میکروکنترلرهای ARM چیز متفاوتی وجود ندارد و فقط چون تعداد پایه ها زیاد هست و صنعتی تر شدن،  در بردهای راه انداز قطعات زیادی میذارن این قطعات شما را نترسونه. در حقیقت مثل میکروکنترلر AVR هست و دارای پایه های تغذیه زیاد و همچنین پروگرمر متفاوت که کمی برد اولیه اونو بزرگ نشون میده و یکسری سلف و خازن و فریت بیت که میذارن برای نویز و تغذیه صاف و اینا کمی تعداد المان های لازم را زیاد نشون میده ولی بازم اینا هیچ چیز ترسناک و سختی نیستن با برسی شماتیک یک برد ARM میتوانید براحتی این موارد را ببینید. 

اگر تازه میخواهید با ARM کار کنید و خیلی خیلی مبتدی هستید توصیه من بردهای آموزشی هست ولی اگر کمی با AVR قبلا کار کردید هدر بردهای موجود در بازار  و اگر هم اهل تجربه هستید با برسی شماتیک یک برد نمونه برای خودتان یک هدر برد بزنید و روی آن کار کنید. فقط کافیه JTAG را بیرون بکشید و پایه های تغذیه را وصل کنید به رگولاتور... و بقیه پایه ها را بیرون بکشید و بیارید روی برد برد کار کنید. لینک زیر آموزش میکروکنترلرهای ARM LPC1768 هست : 

آموزش ARM LPC1768 (قسمت اول)

...