در کامپیوتر ، شبکه و ICT توسط
سلام من با ماژول enc28j60 و سنسور دما ، دما رو روی شبکه اترنت نشون میدم.. میخام اینو گسترشش بدم و سوییچ رو وصل کنم ب روتر که همه جا بهش دسترسی داشته باشم.. getway  و subnetmask  رو چطور باید توی کدم اعمال کنم؟ (یا از چه کتابخونه ای استفاده کنم ؟)... بعد اینکه ایا همین تغییرات کفایت میکنه یا تغییرات دیگه ای هم نیازه؟

پ.ن : من از کتابخونه ی ethernet.h استفاده میکنم
خیلی ممنون بابت سایت خوبتون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh

سلام، بهترین حالت این است که شما دو تا شبکه را باهم ایزوله نگه داری. بردی که ساختین را پشت مودم/روتر خونه نگه دارید و با Port Forwarding درخواست ها را به سمت برد هدایت کنید و طبیعتا Gateway برد را باید IP مودم قرار بدین و Netmask را هم متناسب با شبکه مثلا بصورت عادی در شبکه های 192.168.1.0 مودم خانگی باید 255.255.255.0 را باید تنظیم کنی بازم به شکه شما بستگی داره.

به مقالات و پروژه های زیر هم نگاهی بندازید:

پ ن: ببخشید دیر جواب دادم. در ضمن امیدوارم سوالتون درست متوجه شده باشم اگر سوالی بود در دیدگاه همین نوشته بنویسید بیشتر توضیح بدم.

توسط engiiner75

سلام.. ممنون از پاسخگوییتون

اول اینکه من مطابق اموزش زیر جلو رفتم و تونستم توی شبکه ی لوکال دمای سنسور رو در ببینم : 

https://melec.ir/relay-control-http-ethernet-network-enc28j60/

دوم اینکه پروژه به این صورت تعریف شده که باید به دمای سنسور از طریق اینترنتدسترسی داشته باشم و مجاز به استفادهاز پورت فورواردینگ هم نیستم . به همین منظور باید واسه میکرو gateway و subnetmask تعریف بشه اما در اموزش بالا که لینکش رو گذاشتم در کد برنامه فقط ایپی تعریف شده و خبری از gateway و subnetmask نیست..در واقع سوال من اینجاست که چطور به میکرو گیت وی و سابنت مسک بدم. اگر راهنمایی کنین لطف بزرگی بهم کردین .. 

ممنون بابت سایت خوبتون

توسط jahandideh

سلام، خیلی هم عالی.

خیلی دقیق کتاب‌خانه‌ی ethernet.h که برای ENC28J60 توسعه داده شده بود را بخاطر ندارم ولی احتمالا سابنت‌مسک  و ROUTING نوشته نشده است. البته پروژه‌ی تجاری چون نبود خیلی در مورد توسعه‌ی آن هم کار نشده متاسفانه. برای افزایش کارایی یا باید هدر ethernet.h را توسعه بدید(چک کنید شاید چنین موراردی پیاده سازی شده داخل آن). از دوستان شبکه‌ کار خیلی حرفه‌ای مشاوره بگیرید شاید راه حلی داشته باشند.

...