در کامپیوتر ، شبکه و ICT توسط
با سلام

سوال من در مورد معرفي ماژول يا مودمي هست كه بتونه ديتا رو از پورت Rs232 بگيره و روي بستر Gprs (اينترنت) به يك كامپيوتر در يك شهر ديگه ارسال كنه،

ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد

رضاي

٠٩١٢١٤٣٢٠٣٦

B.niaraki@yahoo.com

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، برای انجام اینکار نیاز به سناریو زیر دارید: 

  • شما دو عدد مودم سخت افزاری نیاز دارین که به کامپیوتر با پروتکل RS232 وصل شده باشن.
  • شما دو عدد نرم افزار شبکه (نرم افزاری که با سوکت های شبکه کار کنه) هم نیاز دارین که یکی به عنوان سرور و دیگری به عنوان کلاینت فعال باشن و باهم اطلاعات تبادل کنن. 
خب حالا در مورد مودم، در بازار ما مودم های  USB SimCard Modem  داریم یا بهشون دانگل هم میگن. و شاید بگردین نوع خروجی RS232 هم باشه ولی حتی اگر نبود هم شما میتونید از یک مبدل USB TO RS232 استفاده کنید. این مودم ها معمولا نرم افزار دارن و وقتی این نرم افزار را RUN  میکنین کانکت میشن به اینترنت و کل سیستم کامپیوتر شما اینترنت میگیره. حالا شما میتونید در کنار اینها یک نرم افزار مخصوص خودتان را که برای ارسال داده است بنویسید. البته که شما میتونید بدون نرم افزار مخصوص مودم هم از اینترنت این مودم استفاده کنید ولی چرا کار را سخت میکنید وقتی خودشان اینکار را کردن مگر اینکه دلیل موجه داشته باشید مثلا " اتوماتیک کانکت بشه اگر قطع شد". 
 
حالا در مورد نرم افزار داستان سناریو های مختلفی داره و نیاز داره از یک متخصص برنامه نویس شبکه کمک بگیرید و یا حتی شاید نرم افزارهایی هستن که اینکار را میکنن و اصلا اصلا نیاز نیست یک خط هم کد بنویسید. ولی من دقیقا نمیدانم دقیقا چه سناریوای میتونید پیاده کنید و در ضمن بحث باز بودن پورت های مسیر ارتباط یا استفاده از یک سرور میانی مطرح میشه یا نه استفاده از روش های P2P که باید کمی تحقیق کنید و یا کار را بسپارید به یک متخصص. 
 
در نهایت اینکه با توجه به اندازه پروژه و کاربرد پروژه میتونید سناریو های مختلف از ساخت مودم و نرم افزار تا استفاده از ابزارهای رایگان بازار پیش برید.
توسط
بسيار سپاسگزارم از راهنمايي كامل و مفيدتون
...