در رزبری پای توسط
سلام.خسته نباشید.مشکل من این هست که وقتی نسخه اصلی رزبری رو دانلود کردم ورم رو به کامپیوتر وصل میکنم زمان write کردن به من ارور میده باید چیکار کنم

با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh

با سلام،من دقیقا متوجه خطای شما و مراحلی که گفتین نشدم (ویرایش: اگر در مرحله 5 زیر مشکل دارین شاید درست فرمت نکردین رم SD یا مشکل های احتمالی از رم ) اگر امکانش هست دوباره توضیح دقیق بدید ولی برای نصب سیستم عامل روی برد رزبری پای شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

مراحل نصب سیستم عامل روی برد رزبری پای :

1- انتخاب سیستم عامل مورد نظر ( رزبین ، اوبونتو ، ویندوز ، و...)

2- با فرض انتخاب سیستم عامل رزبین Raspbian Stretch with desktop با مراجعه به وب سایت خود رزبری پای میتوانید دانلود کنید ( لینک دانلود رزبین )

3- نرم افزار Win32DiskImager را دانلود کنید.

4- رم SD خود را فرمت کنید. در هنگام فرمت نوع فرمت را روی exfat قرار بدید.

5- نرم افزار Win32DiskImager را باز کنید و خودش رم را شناسایی میکنه شما فقط فایل ISO.  سیستم عاملی که دانلود کردین را انتخاب کنید و Write را بزنید. منتشر بمانید عملیات انجام بشه و در آخر براتون پیام موفقیت میاد.

تا این مرحله نصب با موفقیت تموم شده.

وصل شدن به برد رزبری پای بدون مانیتور

حال اگر مانیتور ندارید میتوانید با SSH به سیستم وصل بشید

1- برای فعال کردن SSH برید داخل رم SD کارتی که سیستم عامل را ریختین داخلش و یک فایل بدون پسوند ssh ایجاد کنید در داخل خود رم و تمام.

2- رم را به برد وصل کنید.

3- نرم افزار Advanced IP Scanner یا هر نرم افزاری که بلد هستید را دانلود کنید برای اسکن دیوایس های موجود در شبکه. و نرم افزار را نصب کنید.

4- نرم افزار را باز کنید و اسکن کنید تا آی پی برد را پیدا کنید. به رنج آی پی سیستم خودتان دقت کنید معمولا 192.168.1.1-255 ولی بازم اول آی پی خود را چک کنید.

5- نرم افزار نرم افزار Tera Term  یا Putty را دانلود کنید و با وارد کردن آی پی رزبری پای وارد سیستم بشید.

تا الان نباید مشکلی داشته باشید. اگر به سیستم وصل شدید شاید بخواهید بصورت تصویری هم دسکتاپ خود را داشته باشید که با VNC اینکان پذیر است و آموزش ها را در لینک های زیر دنبال کنید:

 

...