در پروژه های الکترونیک توسط
سلام برای ساخت رم کامپیوتر باید از  کجا شروع کنیم؟ طراحی و ساخت.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، سوال خیلی خوبی را پرسیدین البته جواب دقیق را بنده هم نمیدانم چون قبلا RAM طراحی نکردم ولی حالت کلی داستان را تا جایی که از الکترونیک دیجیتال و طراحی مدار یادم میاد را کلی مینویسم و لینک میدم به توضیحات بیشتر.

چیزهایی که باید پیش فرض تا حدودی بلد بدانید:

چیزی هایی که خیلی خوب بلد باید باشید:

خب با داشتن مهارت های بالا شما شروع میکنید به تحقیق در مورد RAM های کامپیوتر و مدارات ساده اولیه طراحی شده را تحلیل می کنید و همچنین نحوه ارتباط RAM با مادربرد کامپیوتر را هم باید مطالعه کنید و بعد احتمالا به یکسری IC میرسید که RAM هستن و تولید کنندگان قطعات الکترونیک اکثرا از اینها استفاده میکنند و به احتمال زیاد یک دیتاشیت کامل و جامع دارن با نمونه مدارات و توضیحات و با خواندن و پیش رفتن متوجه جزئیات و دانش مورد نیاز میشین. همچنین در نظر داشته باشید که صد در صد مقالاتی هستن که نحوه طراحی را دقیق توضیح دادن از صفر تا صد و با داشتن ابزار دانش شما میتونید به سمت آنها برید و دانش خود را بالا ببرید و از طراح آنها کمک بگیرید. 

در طراحی RAM  احتمالا به داستان فرکانس بالا و ارتباطات پرسرعت میرسید و بیشتر داستانش به طراحی PCB و انتخاب و جاگذاری قطعات مناسب میرسه. در نهایت میتونم بگم که پروژه سختی نیست و اگر دنبالش برید میتونید طراحی کنید ولی در انتخاب قطعات دقت کنید.

...