در پروژه های الکترونیک توسط
با سلام .من پروژه گلخانه هوشمند رو خریداری کردم  داخل پرژه چهار عدد رله هست که یک رله  وقتی دما زیاد میشه فن روشن می شود و رله دوم برای زمانی که رطوبت کم میشه رله فعال میشه و سومی برای نور هست که وقتی کم میشه رله  فعال میشه .
سوال اول : رله چهارم برای چی هست ؟
سوال دوم : سنسور نور به صورت صفر و یک عمل میکنه؟
 سوال سوم :میشه به جای سنسور نور ، سنسور سطح سنج مایعات  قرار داد ؟
سوال چهارم :وقتی که رطوبت و دما را تنظیم می کنیم تغیرات دما و رطوبت  و co 2 روی lcd نمایش داده میشه ؟
 
 اگر امکان داره برنامه دما را ماکزیمم ومینیمم تعریف کنید تا وقتی دما کم میشه یک رله دیگر فعال شود تا هیتر روشن شود و در صورت امکان  برنامه ویرایش شده را برای جیمیلم  بفرستید.

با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ
با سلام ،
جواب سوال اول :
رله چهارم برای سنسور گاز هست.
جواب سوال دوم :
بله
جواب سوال سوم:
اگر از نظر ساختار مداری یکی باشند هیچ مشکلی نیست، یعنی با توجه به شماتیک مدار که همراه فایل ها ارائه شده ... بشه این سنسور را جایگزین کرد.
جواب سوال چهارم:
تغییرات لحظه ای دما و رطوبت روی نمایشگر بصورت عددی نمایش داده می شوند و برای نور و گاز فقط صفر و یک یا بود و نبود نمایش داده میشه ، در ورژن فعلی شما حساسیت سنسور نور و گاز را بین 1 تا 99 درصد تنظیم میکنید و اگر از این محدوده بیشتر بشه روشن میشه رله گاز و برای نور هم همینطور ،یعنی سنسور نور و گاز نسبی عمل می کنند و فقط کار تشخیص انجام میدن و اندازه گیری ندارن.
در مورد درخواست آخر متوجه نشدم ولی همین الان هم ، همینطور هست یعنی برای دما ماکزیمم و مینمم داریم. ولی اگر منظورتان دوتا رله جداگانه برای هیتر و فن هست که باید سورس برنامه را خودتان کمی تغییر بدید.
با تشکر
...