در آردوینو توسط
.اینکه بدون این نرم افزارهای واسط میشه کینکت و مستقیم وصل کرد به اردوینو و فقط با برنامه نویسی دیتارو تحلیل کرد یا نه؟با رزبری چطور؟و اگه بدون این نرم افزارهای ژردازش تصویر  امکانش نباشه از  کدوم نرم افزار میتونم استفاده کنم برای ارتباط بین اردوینو و کینکت؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh

سلام،

قبل از همه چیز باید بگو.یم که بنده قبلا با کینکت کار نکردم و فقط از روی دانسته های کلی است و اگر نوشته ای اشتباه بود به بزرگی خودتان ببخشید و سعی کنید از دوستان با تجربه هم بپرسید. 

بردهای آردوینومدل های مختلفی دارند و بردهایی که دارای هسته ARM هستن قدرتمند تر هستند ولی برای پردازش تصویر و  اتصال یک دوربین به میکروکنترلر به موارد مختلفی نیاز هست. 

حالت اول:

اگر فرض کنیم که خروجی کینکت تصویر هست! قضیه کلا میشه پرازش تصویر! 

برای پردازش تصویر یکسری پیش نیاز ها داریم که در مقالات زیر میتوانید دقیق بخونید: 

پردازش تصویر با میکروکنترلر

حجم پردازشی بالایی داریم و اگر real time نیاز باشد کار سخت تر میشود و میکروکنترلر به احتمال زیاد کم میاره در ضمن شما باید چرخ را از اول اختراع کنید. تمامی لایبری های پردازش تصویر(اونایی که نیاز دارید) را باید در میکروکنترلر بنویسید. مثلا openCV را در نظر بگیرید که چندین سال هست این کار را راحت کرده و هر روز بهتر و بروز رسانی میشه...شما باید کلی از لایبری های اینو تغییر بدید و پورت کنید روی اردوینو و بنظر اگر خروجی تصویر باشد فعلا(از نظر من) کار درستی نیست برید دنبالش...و از بردهای رزبری پای و مشابه میتوانید کمک بگیرید.

لینک های مفید:

البته شاید در آینده شما و یا افرادی دیگر کتابخانه openCV را برای کاربردهای روی میکروکنترلرهای ARM و بردهای آردوینو و مشابه تغییر بدن و شایدم انجام دادن :) 

 

حالت دوم:

ولی اگر خروجی کینکت پردازش شده باشین و خروجی آن یکسری کامنت و یا خروجی هستن که حرکات را تشخیص داده و به توضیح تبدیل شدن... مثلا بصورت فارسی بنویسی :  "شخص دستش را بالا برد" شخص دستش را پایین آورد" ... اگر خروجی به شکل دوم باشد که کار ساده هست ولی بنظر میرسه اینطوری نیست. باید تحقیق بشه دقیق.

یک آموزش انگلیسی : 7 Tutorials To Start Working With Kinect and Arduino

موفق باشید. سوالی بود در خدمتون هستیم.

توسط
ممنونم مهندس.لینک ها خیلی کمکم کرد.
...