در برنامه نویسی توسط
با سلام برنامه نویسی برای میکرو lpc1768 با نرم افزار کیل برای سنجش دما و رطوبت هوا و رطوبت خاک و همچنین در صورت کم یا زیاد بودن مقادیر میزان دما و رطوبت را کم یا زیاد کند و همچنین ارسال این پارامتر ها توسط ماژول اس ام اس

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، نمونه پروژه ها با میکروکنترلر AVR را روی سایت Melec.ir منتشر کردیم ولی طراحی چنین پروژه ای هم کار چندان سختی نیست. اگر میخواهید خودتان طراحی کنید مراحل زیر را طی کنید و اگر نیاز است از قسمت تماس با ما اقدام کنید تا ما برایتان طراحی کنیم. 

پیش نیاز : 

یاد گیری میکروکنترلرهای LPC1768 و زبان سی حتما در کنارش اگر بلد هستید خب خیلی هم عالی. لینک های زیر میتونن مفید باشن، کتاب حجمش زیاد است و شاید نیاز نباشه همه ی کتاب را بخونید. یا از یک منبع دیگر برای یادگیری زبان سی استفاده کنید.

پیش نیاز : 
تهیه یک هدر برد یا یک بردآموزشی یا کلا طراحی یک برد اختصاصی نسبت به نیازتان که میخواهید صنعتی باشد یا در حد آموزشی. 
الان در تاریخ 970827 قیمت تقریبی یک هدر برد 145 هزار تومان و قیمت بردآموزشی بین 300 تا 450 هزار تومان است. 
یا اینکه خودتان برد خودتان را طراحی کنید:
در این مرحله باید نحوه اتصال (شکل پایه ها و شمایتک) سنسور ها و ماژول GSM به میکروکنترلر آشنا بشید. که لینک های زیر میتونن کمکتون کنن:
پیش نیاز  : 
تهیه قطعات و سنسور ها و ماژول GSM 
خب اینا هم مراحل لازم که شاید خودتان بلد هستید یا یاد میگیرید. و حال بریم سمت نحوه کار :
 
اول یک لایبری مناسب برای سنسورها تون پیدا و دانلود کنید یا دوست داشتین بشینید خودتان بنویسید. 
دوم اول تک تک سنسور ها را به میکروکنترلر LPC1768 یا بردی که طراحی یا خریدید اتصال دهید و خروجی آن را در پورت سریال چاپ کنید و از عمکرد سنسور ها مطمئن شوید. 
سوم اینکه ماژول GSM را هم یک لایبری پیدا کنید و یا کلا لازم نیست خودتان با آموزش های موجود در سایت Melec.ir میتونید نحوه ارسال پیامک را یادبگیرید. بعد از اینکه ماژول GSM را هم به میکروکنترلر متصل کردید و جواب مثب گرفتید. 
حال همه ی تیکه ها را در یک کد جمع بندی کنید و طوری با یک سری شرط اینها را به هم ربط دهید تا دما و رطوبت تغییر کرد بفرسته براتون. و نمایش بده ( حالا میتونید یک نمایشگر LCD هم بذارید. )
 
موفق باشید. سوالی بود بپرسید در خدمتون هستم.
...