در رباتیک و مکاترونیک توسط
با سلام، دوستان عزیز من خیلی به هوش مصنوعی علاقمند شدم و میخوام یادبگیرم بنظر شما بهترین روش یادگیری آن چیه؟ این فیلم های هوش مصنوعی و سرویس های آن را میبینم میخوام برم دنبالش ؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، بنده قبلا یکسری اطلاعات داشتم و الان براتون یک سرچی زدم و چندتا لینک هم میفرستم استفاده کنید.

البته یک نکته مهم، مهمتر از درس ها و موارد دیگر انتظار شما از یادگیری هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی تقریبا فعلا یک رشته اکثرا تحقیقاتی و کمی خروجی است که در بیرون میبینیم. و اکثر افرادی که میرن دنبال این رشته در فاز تحقیقاتی کار میکنن. و برای همین داستان های من از طرف کسی است که از بیرون سناریو را نگاه میکنم و فقط چندتا وبلاگ و پادکست شنیدم. پس بهتره از یک نفر متخصص هم کمک بگیرید.

من روند  یادگیری هوش مصنوعی را اینطوری فهمیدم

* ریاضی: بعضی ها میگن جبر خطی، آمار احتمال خوب برای موارد تحقیقاتی و حرفه ای تر

* کمی برنامه نویسی: (زیاد نیاز نیست حرفه ای باشید کمی بلد باشید کافیه، محیط های متلب ، زبان R  و زبان پایتون در این زمینه مشهور هستن ولی سی و سی پلاس پلاس هم میشه زد.)

یکسری از کتاب های آموزش پایتون

* خود هوش مصنوعی:  میشه گفت چیزی مثل #مبانیبرقهنرستان که بحث های اولیه هوش مصنوعی را یاد بگیرین. هم کتاب زیاده و هم فیلم های آموزشی زیادی است.

  • دوره فارسی 
  • دوره انگلیسی
  • اگر هل کتاب هستید هم در این مورد یک کتاب خوبی هم است که در ایران هم ترجمه شده و چندین ترجمه خوب است و البته الان داشتم سرچ میکردم دیدم استاد دوره کارشناسی بنده هم ( دکتر حاجی رسولی ها) هم این کتاب را ترجمه کرده، ولی با ترجمه های مختلف در بازار میتونید پیدا کنید.

کتاب هوش مصنوعی آقایان راسل و نورویگ

Artificial Intelligence: A Modern Approach

* یادگیری ماشین: یادگیری ماشین در حقیقت یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی است.  نحوه یاد دادن به ماشین، انواع مختلف الگوریتم ها و کار با داده ها را در اینجا باید یادگرفت.

 * انتخاب یک گرایش هوش مصنوعی و ادامه مسیر با آن :

هوش مصنوعی دارای گرایش های مختلف است و بسته به اینکه چه مسیری را برید باید یکسری موارد را باید زیاد یادبگرید و یکسری را باید در حد دانستن یادبگیرید. موارد مختلف برای یادگیری بعد از موارد بالا فک کنم : منطق فازی، شبکه های عصبی هوش مصنوعی، داده کاوی، بیگ دیتا و البته این مطالب باهم در ارتباط هستن و شاید لازم باشه از هر کدوم مقداری بدونید یا کلا همش را بدونید که در این مورد باید در ادامه تحقیق کنید.

 چندتا از اینا :

  • درس شبکه های عصبی مصنوعی
  • درس یادگیری عمیق
  • ...
...