در پروژه های الکترونیک توسط
باسلام و احترام

من در خصوص سلول های خورشیدی و کاربردهای آن در شبکه برق کار می کنم . لطفا 1-در خصوص مدار اینورتر DC به AC  و نحوه کار آن راهنمائی بفرمائید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، سوال خیلی جامعی را پرسیدین و جوابش شاید خیلی طولانی بشه ولی برای راحتی کار و انکه بتونید در تحقیقتون ازشون استفاده و منبع بدید یکسری لینک براتون ضمیمه میکنم از اینورتر چیست تا نحوه ساخت یک اینورتر. در حقیقت مدار اینورتر ورودی ولتاژ و جریان DC تحویل میگیره بعد از گذر از یکسری المان های الکترونیکی در خروجی ولتاژ و جریان AC تحویل میده. در کنترل موتور های الکتریکی AC و جاهای دیگه از اینورتر استفاده میشه. ولتاژ خروجی AC اینورتر میتونه فرکانس های مختلف با توان های مختلف باشه نسبت به کاربردش.

 در سلول های خورشیدی ولتاژ تولیدی از نور خورشید DC است و در باطری ها ذخیره میشه و برای تزریق آن به برق شهر یا شبکه برق و یا مصرف آن در لوازم برقی نیاز است ولتاژ باطری به AC تبدیل بشه که اینورتر این کار را انجام میده. اینورتر های آماده برای سلول های خورشیدی در بازار موجود است و خودتان با اطلاعات لینک های زیر هم میتونید طراحی کنید. 

در لینک زیر جواب اینورتر چیست و چه کاربری دارد را میتوانید بخونید:

خب وقتی فهمیدین اینورتز چیه لازمه با مدارش هم آشنا بشید که در لینک زیر یک فایل PDF خوب در این مورد است با شماتیم و توضیحات:

آموزش طراحی و ساخت مبدل DC به AC با فرکانس برق شهر [اینورتر]

حالا شاید موقع خوندن با اصطلاحاتی مانند چاپر ها مبدل های DC  به DC و غیره برخورد کنید که مقاله زیر میتونه در این مورد شما را کمک کنه و البته لینک زیر اختیاری است و شاید زیاد کمک مستقیمی نکنه.

مبدل DC به DC (مدارات چاپر)

خب تا الان باید اطلاعات لازم دستتون اومده باشه و کافی به نظر میرسن ولی اگر در این وسط به الکترونیک صنعتی و منابع تغذیع سوئیجینگ هم علاقمند شده باشید و بخواهید بخونید لینک های زیر میتونن مفید باشن:

خب تا اینجا من سعی کردم لینک های مفید را معرفی کنم تا بتونین ازشون یاد بیگرین و 2 تا لینک اول کافیه برای شروع و حتی لینک دومی هم به تنهایی میتونه کمکتون کنه. ولی بازم مطالب بیشتری نیاز بود یا به توضیح ریزی نیاز بود بگین تا خودم براتون بنویسم. سوالی داشتین بپرسید. فقط در نوشتن عنوان و متن سوالی کمی دقت کنید. موفق باشید. 

...