در پرتئوس توسط

با سلام بنده نسخه های مختلفی از پروتئوس را دارم که اکثرا در کتابخانه قطعات قطعه مورد نظر من وجود ندارد آیا نسخه ای هست که من بتوانم مشکلم را حل کنم این مسله در مورد orcadهم صادق است

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh

سلام، خیلی هم کم نیست کتابخانه‌های اینها ولی بله معمولا نرم‌افزارهای تجاری کتاب‌خانه‌های کمی موقع نصب دارن و فقط ضرروی ها را شامل می‌شن و معمولا شرکت‌ها برای خودشان کتاب‌خانه درست می‌کنن. یا از سایت‌های همکار خریداری می‌کنند. چون این نرم افزارها رایگان نیستن پس طرفداران آن (Community) معمولا تلاشی برای تکمیل موارد ناقص نمی‌کنند. البته بنده تحقیق حرفه‌ای در مورد کتابخانه‌های پرتئوس و Orcad PSpice انجام ندادم و تقریبا هر چی لازم داشتم را خودش داشته یا خودم شماتیک آن را ساختم یا از قطعات دیگر کمک گرفتم.

توصیه من این است که

  • نحوه‌ی ساخت قطعات در پروتئوس را یاد بگیرید و کتاب‌خانه‌های ناقص را خودتان تکمیل کنید.
  • در اینترنت به دنبال کتابخانه مد نظر بگردید.
  • کمی در جست و جو دقت کنید شاید با اسم دیگری در نرم‌افزار آن را یا معادلش را پیدا کنید.

دوتا نرم افرار دیگری هم هستن شاید در شبیه سازی به اندازه Orcad PSpiceو پرتئوس حرفه‌ای نباشن و اولی برای رسم شماتیک و PCB و دومی در شبیه‌سازی آردوینو و ماژول‌های جدید خوب هستن. نگاهی به نرم‌افزار EAGLE برای رسم شماتیک و  نرم‌افزار Fritzing برای شبیه سازی و شماتیک بیاندازید. البته اشتباه برداشت نکنید Fritzing یک نرم‌افزار مهندسی حرفه‌ای نیست ولی شاید بکارتون بیاد.

...