در LabVIEW توسط
سلام
من می خواهم یک خازن سنج ساده که به زبان کدویژن برنامه نویسی شده( و از اتمگا۱۶در طراحی ان استفاده شده) طراحی کنم اما تمامی خازن سنج هایی که بررسی کردم دارای ساختاری پیچیده بودن،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

سلام، ساخت مدار ساده با دقت کم کار سختی نیست مهم ساخت مدار با دقت بالا است ولی اگر شما در حد ساده که فرمودید نیاز دارین مقالات زیر را بخونید بنظرم کارتون راه میافته:

روش ساده سنجش خازن هم با فرمول t=RC که R مقاومت سری شده با خازن مجهول و t هم مقدار شارژ اولیه خازن است که سرچ کنید اطلاعات زیادی میتونید پیدا کنید. شما مقدار مقاومت را همیشه دارین و یک تایمر راه میاندازید و ولتاژ خازن را با نمودار اندازه میگرید و وقتی به مقدار مورد نظر از روی نمودار که در t اول فک کنم به 63 درصد کل ولتاژش میرسه میتونید تایمر را STOP میکنید و زمان سنجیده شده را اندازه میگیرید و میذارید در فرمول بالا و تمام. البته این روش من خیلی ساده بود و باید روش تحقیق کنید. مقالات بالا را هم بخوانید دقیق بخصوص: برای ساخت سلف سنج و خازن سنج با میکروکنترلر avr از چه مداری استفاده کنیم؟ و مقاله زیر هم در مورد خازن ها میتونه برای شروع مفید باشه:

...