در ARM توسط
سلام

کمک میخولم برای طراحی مدار تایمر با 2 رله خروجی. برای کنترل یک موتور دو جهته هست

به صورتی که هر چند ساعت رله یک روشن بشه و بعد از چند دقیقه خاموش بشه.

و بعد از اون بازهم بعد چند ساعت رله دو روشن بشه و بعد چند دقیقه خاموش شه.

و البته قابل برنامه ریز.ی باشه و بشه زمانهای شروع و وقفه رو تنظیم کرد.

و این جریان ادامه داشته باشه تا زمانی که دکمه استاپ رو فشار بدیم( و یا اینکه دارای تاریخ و زمان باشه . زمان متوقف شدنش قابل برنامه ریزی باشه)

ال سی دی داشته باشه.

دکمه استارت داشته باشه که با فشردنش شروع به کار کنه.

و اینکه دو دکمه جدا هم داشته باشه که خارج از مدار باشه تا بشه با استفاده از اونها جهت موتور رو به صورت دستی چپ و راست کرد.

ممنون میشم کمک کنین

با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط jahandideh
 
بهترین پاسخ

با سلام، با قسمت کنترل موتور و درایو موتورش کاری نداریم و فرض میکنیم فقط دوتا رله دارین که میخواهید با مشخصات بالا خاموش و روشن کنید. برای اینکار یک میکروکنترلر ساده هم کفایت میکند ولی فقط سعی کنید یک میکروکنتلر صنعتی انتخاب کنید و یا یک برد با کیفیت طراحی کنید. از میکروکنترلر دوتا خروجی میگیرید و هر چندتا دوس داشتین «پوش باتن» به عنوان ورودی بذارین. برای زمان از یک آیسی ساعت با باطری بکاپ استفاده کنید مثلا DS1307 و نمایشگر LCD هم به اندازه دلخواه میتونید تهیه کنید مثلا 2*16 کاراکتری. یکسری قطعات دیگر مثل ترانزیستور، مقاومت و خازن هم نیاز خواهید داشت. چون نمیدونم سطح دانش الکترونیک شما چقدر است من لینک های زیر ا میذارم تا مطالعه کنید.

میکروکنترلر خودتان را انتخاب کنید»

یک نرم افزار طراحی PCB نیاز خواهید داشت:

توضیحات صفر تا صد نحوه طراحی شاید در حد یک پایان نامه زمان ببره ولی بازم اگر فک میکنید که نیاز به راهنمایی دارین در «دیدگاه» دقیق مطرح کنید دقیقا کجاش مشکل دارین تا توضیح بدم.

توسط
ممنونم از توضیحتون
برای مثال به نظرتون چه نوع میکروکنترلی مناسبه این کاره
و اینکه میتونم قسمتی از برنامه که جلو رفت بهتون بگم تا راهنمایی بیشتر و عیب یابی کنید؟
من دانشجوی کاردانی نرم افزار هستم و میخوام سخت افزار و الکترونیک هم یاد بگیرم
چند تا مدار هم از همین سایت شما استفاده کردم و بعضیاشونم تغییر دادم(دستکاری کردم)اطلاعاتم بیشتر نرم افزاریه،ولی خب به امید خدا و کمک شما کم نمیارم
توسط jahandideh
درود بر شما، اگر کارتون صنعتی نیست بنظرم از میکروکنترلر مگا۸ شرکت اتمل استفاده کنید. البته با طراحی اصولی با یک PCB اصولی میتونید برای محیطهای پرنویز هم استفاده کنید از مدار. همچنین اگر علاقمند بودید میتونید BOOT LOADER آردوینو را هم روش پروگرم کنید و با آردوینو بهش برنامه بریزید...
در مورد عیب یابی کدهای بیش از ۵ خط نمیرسم ولی اگر یک جایی نمیدونید چطوری باید کد را بنویسید بپرسید من سعی میکنم pseudo code کوتاهی بنویسم براش اینجا.
کار خیلی خوبی میکنید حتما اگر مداری را تست کردین نتایج و تجربه تون را زیر پست ها بنویسید تا دیگران نیز استفاده کنن.
...