مهندس موفق الکترونیک

راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال 2023

با نزدیک شدن به انتهای سال 2022، سرمایه­گذاران بازار ارزهای دیجیتال خود را مهیای سرمایه­گذاری برای سال 2023 می­کنند. سال جاری سال سختی برای همه بخش­های اقتصادی از جمله بازار ارزهای دیجیتال بود.

اتفاقات سیاسی از جمله جنگ اوکراین و بحران شیوع کرونا از جمله مهمترین علت­های چالش‌های اقتصادی سال 2022 به شمار می­روند. در این مقاله تلاش داریم تا به گونه­ای مختصر اما مفید در مورد این که چگونه می­توان برای سرمایه­گذاری در ارزهای دیجیتال در سال 2023 آماده شد صحبت کنیم.

راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال 2023

وضعیت کلان اقتصادی و معاملات ارزهای دیجیتال در سال 2023

پیش از شروع سال 2022 رییس فدرال رزرو، جروم پاول (Jerome Powell)، عنوان کرد که این فدرال برنامه­ای برای افزایش نرخ بهره در سال 2022 ندارد. این وضع برای اغلب کارشناسان، وضعیت آشکاری بود به این دلیل که سیاست­ها در خصوص کاهش نرخ بهره و همینطور سیاست­ها در مورد چاپ و تزریق پول که در دسته سیاست­های انبساطی قرار که ویژه دوران کرونا بودند، سبب رشد تورم شدند.

گفتنی است که رشد تورم بالاتر از 4 درصد علامت خطرناکی محسوب می­شود و رد شدن تورم از میزان 6 درصد هم باعث ایجاد ضربه هولناک بر پیکر اقتصاد جامعه می­شود و گرانی را در اقتصاد به دنبال دارد.

در شرایط هولناک گفته شده، تورم در جامعه به شکل مزمن درمی­آید و سالها طول می­کشد تا عدد آن به یک عدد قابل قبول برسد.

به این جهت اولویت فدرال رزرو، کنترل کردن شرایط تورم است. هر چند که باید پذیرفت که این کنترل کار ساده­ای هم نیست. چرا که همپای بالا رفتن نرخ بهره شاهد پایین آمدن رشد اقتصادی در آمریکا هستیم و این نتایج خوبی را برای بازار در بر ندارد.

علیرغم این موضوع بایدن و پاول در صحبت­های­شان بارها اشاره کردند که اولویت آنها کنترل نرخ تورم است. گفتنی است که قدرت بازار کار آمریکا و این که تا به امروز از افزایش شدید نرخ بهره در سال 2022 تاثیرپذیری نداشته است باعث شدند تا رییس جمهوری و همینطور فدرال رزرو با قدرت همین مسیر خود را ادامه دهند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه بهترین محصولات ترانسمیتر فشار را بخریم؟

آمریکا در بازار مالی 2023

با وجود قدرت بالایی که بازار کار و اقتصاد آمریکا از خود نشان داده است، باید گفت که اقتصاد آمریکا یا در حال رکود است یا در شرایطی است که احتمال ورود به وضعیت رکورد را دارد. مطابق یک تعریف کلاسیک از رکود چنانچه در دو فصل متوالی، نرخ رشد اقتصادی منفی محاسبه شود، به صورت رسمی در این حالت گفته می­شود که اقتصاد در شرایط رکود قرار دارد.

در دو فصل نخست سال 2022، به ترتیب نرخ رشد اقتصادی منفی 1.6 درصد و منفی 0.6 درصد بوده است. در فصل سوم هم این نرخ برابر با نرخ مثبت 2.6 درصد در آمریکا بوده است. به این ترتیب می­توان گفت که علیرغم بالا رفتن نرخ بهره آن هم به صورت چشمگیر، به علت قدرت بالای وضعیت اقتصاد در کشور آمریکا، فدرال رزرو در کار کنترل ضرر اقتصادی تا کنون موفق بوده ولی کماکان زنگ خطر رکود بر روی هشدار قرار دارد.

نمودار قیمت ارزهای دیجیتال و چگونگی سرمایه­گذاری در سال 2023

در مورد سقف تاریخی قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ نوامبر سال 2021 مصادف با آبان ماه سال 1400، ریزش شدید در بازار اتفاق افتاد. این رویداد به دو دلیل رخ داد:

  1. بالا رفتن حباب قیمت­ها و در نهایت انفجار حباب
  2. بالا رفتن شدید نرخ بهره

دقت بر روی چگونگی نمودار قیمت رمز ارزها جهت رسیدن به درکی از شرایط بازار کنونی ارزهای دیجیتال بسیار کمک­کننده است. پس از ترکیدن حباب، ریزش قیمت ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد. در شرایط کنونی به دلیل بالا رفتن نرخ بهره عرضه پول نقد در بازار با مشکل مواجه شده است.

به علت گفته­شده، خروج پول و عدم ورود پول اتفاق افتاده است. تعداد کثیری از صندوق­های سرمایه­گذاری بزرگ که از سودهای سرشار در طی سالهای 2021 و 2022 برخوردار بودند، در طی سال 2022 متضرر شده و هدف آنها صرفا کنترل ضرر بود. به همین علت هم نقدینگی قابل توجهی جهت ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  خرید قطعات الکترونیک در تهران

تا چه زمانی ریزش بازار ارزهای ادامه دارد؟

در خصوص پاسخ سوال فوق، هیچ کسی نمی­تواند با قطعیت جوابی دهد ولی آنالیزهای تکنیکال شاید بتواند در این راستا کمک­ کننده باشند.

کارشناسان در بررسی نمودارهای ماهیانه خرید بیت کوین، قیمت 19 هزار دلار را بسیار با اهمیت و پررنگ جلوه داده چرا که در بازار گاوی که در سال 2017 رخ داد، این ارز دیجیتال موفق شد تا سقف قیمت 19.798 دلار را برای خود به ثبت برساند.

در بازار گاوی سالهای 2021 و 2022 این خط قیمت با قدرت تمام شکسته شد و در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال به این ناحیه قیمتی برگشت خورده است. این ناحیه قیمتی دارای اهمیت بالایی است و پتانسیل حمایت قیمت را دارد.

راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال 2023

بنابراین در پاسخ باید گفت که قیمت 19 هزار دلار جهت رسیدن به پایان نقطه ریزشی، گزینه مناسبی است. اما چنانچه قیمت این ارز دیجیتال ریزش بیشتری داشته باشد، در رنج قیمت 11 هزار دلار نرخ تقاضا بیشتر می­شود و این باعث حمایت قیمت می­شود. گفتنی است که کف نرخ ده هزار دلار می­تواند قیمت ارز دیجیتال را در سال 2023 پیش­بینی کند.

این را هم باید گفت که شاید از جمله دلایل کوچ کاربران به بازار ارزهای دیجیتال، نبود فرصت­های شغلی بویژه برای تحصیل­کرده­های دانشگاهی باشد. بسیاری از کارشناسان در کنار بررسی پاسخ به سوال اصلی ترین دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی چیست؟ به بررسی چرایی و چگونگی حضور آنها در بازار ارزهای دیجیتال هم پرداخته­اند.

آموزه­های بازار خرسی سال 2018

بسیاری از سرمایه­گذاران به خاطر ریزش شدید بازار دچار ترس شده­اند. در اثر این نگرانی­ها و ترس­ها برخی از کاربران نسبت به آینده بلاک چین باور خود را از دست داده­اند و برخی دیگر از آنها هم عرصه ارزهای دیجیتال را یک عرصه کلاهبرداری تلقی کرده­اند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش حرفه ای برنامه نویسی میکروکنترلر AVR

ولی چنانچه کمی فاصله گرفته و از فاصله­ای دور این بازار را نگاه کرد، متوجه خواهیم شد که واقعیت چیزی دیگر است. چرا که بازار خرسی کنونی صرفا یک اصلاح قیمت است و در گذشته این اتفاق رخ داده است.

با نگاه و بررسی بازار خرسی سال 2018 نکاتی مهم و ارزشمند جهت سرمایه­گذاری در رمز ارزهای آینده­دار کسب خواهیم کرد که برای سال 2023 بسیار متفاوت هستند.

سرمایه گذاری روی کدام ارز دیجیتال در سال 2023 مناسب است؟

به این صورت که آنالیز بازار صورت گرفت، حال نوبت آن است که دارایی مورد نظر خود را تعیین کنید. در این خصوص تعداد توکن­ها و کوین­های رمزنگاری­شده باعث سختی انتخاب شده است. سختی زمانی بیشتر می­شود که تعداد کوین­ها و توکن­ها روز به روز بیشتر می­شود.

در این مورد بایستی مطابق با اهداف سرمایه­گذاری خود و همینطور مطابق با جدول آپدیت­شده کوین­ها و توکن­ها اقدام کنید. در این زمینه پیشنهادات صرافی­های معتبر هم قابل اعتنا هستند.

بهترین استراتژی سرمایه ­گذاری در ارز دیجیتال برای سال 2023 کدام است؟

بهترین استراتژی استفاده از فرصت تاریخی است. قیمت رمز ارزها با تخفیف سنگینی مواجه شده­اند و خرید ارز دیجیتال کاری ارزشمند محسوب می­شود. گفتنی است که برای این کار بایستی مطالعه و بررسی­های لازم را انجام داد. یعنی این که اقدام به شناسایی پروژه­های آینده­دار کرد و سپس کار سرمایه­گذاری را انجام دهید.

راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال 2023

سخن آخر

در این مقاله برای کاربران در مورد چگونگی خرید و فروش و سرمایه­گذاری ارزهای دیجیتال در سال 2023 صحبت شده است. ابتدا مروری بر بازار سالهای گذشته شده و سپس از تجربیات آنها در راستای چگونگی انجام معاملات در سال 2023 بحث شده است.

Melec.ir

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *