مهندس موفق الکترونیک

بهترین کارت صدا برای گیتار الکتریک

 یکی از تجهیزاتی که بسیاری از نوازندگان گیتار باید تهیه کنند، کارت صداهای استودیویی است. با استفاده از یک کارت صدای حرفه‌ای و با کیفیت شما می‌توانید ایده‌های خود را به راحتی در نرم افزار میزبان خود ضبط کنید و یا آهنگ‌های خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کارت صداهای مختلف، ویژگی‌های مختلفی نیز دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از مدل‌هایی که در بازار وجود دارد، برای ضبط کردن صدای گیتار مناسب نباشد.

حال برای آن که بهترین کارت صدا را برای ضبط کردن ایده‌های خود تهیه کنید، در این نوشته به بهترین کارت صداها برای ضبط گیتار الکتریک می‌پردازیم و آن‌ها را معرفی می‌کنیم. قیمت کارت صدا بسته به مدل آن متفاوت می باشد برای مشاهده بهترین مدل های بازار به سایت سازکالا مراجعه نمایید.

کارت صدای IK Multimedia Axe I/O

صداسازی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی نوازندگان گیتار است و این کارت صدا، دست شما را برای صداسازی به بهترین شکل ممکن باز می‌گذارد. هنگامی که این محصول را خریداری می‌کنید، یک پکیج نرم افزاری قدرتمند به شما تقدیم می‌شود که در آن، می‌توانید از پلاگین Amplitube 4 Deluxe استفاده کنید.

این پلاگین یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های دنیا در میان شبیه سازان آمپلی فایر است و امکانات مختلف همانند انواع هد، انواع کابینت، پدال‌های مختلف و حتی یک لوپر را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین، بهره مندی این محصول از دو ورودی Mic/Line باعث شده تا بتوانید دو صدای مختلف را به شکل همزمان رکورد کنید. این به این معناست که در صورت استفاده از یک آمپلی فایر واقعی، می‌توانید سیگنال DI خود را نیز به شکل همزمان با آن ضبط کنید. اگر به دنبال خرید یک کارت صدای اختصاصی برای گیتار خود هستید این محصول گزینه ای بی نظیر است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه بهترین محصولات ترانسمیتر فشار را بخریم؟

کارت صدای Presonus Audiobox USB 96

اگر برای مدتی شرکت‌های مختلف در زمینه تجهیزات استودیویی را دنبال کرده باشید، حتما با نام شرکت Presonus آشنا هستید. این شرکت نه تنها در زمینه ساخت نرم افزارهای مختلف یکی از بهترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌رود، بلکه کارت صداهای آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

برخورداری از اتصال USB در این کارت صدا باعث می‌شود تا بتوانید ایده‌های خود را هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی گوشی ضبط کنید.

کارت صدای Audient ID4

نمی‌توان در مورد کارت صداهای حرفه‌ای و با کیفیت صحبت کرد و از محصولات شرکت آدینت صحبت نکرد. کارت صداهای این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مهم‌ترین نکته در مورد آن‌ها، پری امپ‌هایی است که برای آن‌ها استفاده می‌شود.

ورودی میکروفونی که برای این محصول در نظر گرفته شده، از پری امپ‌های کلاس A ای بهره می‌برد که این شرکت در کنسول‌های خود استفاده می‌کند. همچنین ورودی گیتار آن، ورودی JFET است که صدایی بسیار واضح را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کارت صدای Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen

دهه‌هاست که بسیاری از نوازندگان و مهندسان صدا از کارت صداهای شرکت فوکوسرایت برای ضبط ایده‌های خود استفاده می‌کنند. این شرکت به تازگی از نسل جدید کارت صداهای Scarlett خود رونمایی کرده است که دارای پری امپ‌های جدید این شرکت است.

مطلب پیشنهادی:  ارستر خورشیدی چیست؟

یک سوئیچ Air برای ورودی‌های این محصول در نظر گرفته شده است که با فعال کردن آن می‌توانید صدای ترانسفورمرهای پری امپ‌های ISA این شرکت در آهنگ‌های خود استفاده کنید. کیفیت مبدل‌ها و پری امپ‌های این محصول در یک کلام بی نظیر است و می‌توانید صدای بسیار خوبی را از آن به دست آورید. کارت صدا های این شرکت یکی از بهترین کارت صدا ها برای گیتار الکتریک هستند. برای مشاهده قیمت گیتار الکتریک ، سایت سازکالا مرجع خوبی برای بررسی این نوع ساز است.

کارت صدای UA Apollo Twin MKII Solo

شرکت یونیورسال آدیو از جمله دیگر شرکت‌هایی است که محصولات بی نظیری را به بازار عرضه کرده است. کارت صدای Apollo Twin از جمله کوچک‌ترین کارت صداهای این شرکت است که قیمت بالایی دارد اما امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ورودی Hi Z گیتار این محصول در نوع خود کیفیت بی نظیری دارد و از طرفی، می‌توانید با استفاده از پلاگین‌ها و شبیه سازهای شرکت یونیورسال آدیو، صدای بسیار واقعی ای را از نرم افزار میزبان خود به دست آورید.

کارت صدای Positive Grid Riff

شرکت Positive Grid یکی از به نام‌ترین شرکت‌های دنیا برای نوازندگان گیتار است. این شرکت که از جمله محصولات آن می‌توانیم به پلاگین Bias FX اشاره کنیم، حال وارد دنیای ساخت کارت صدا شده است و با تولید کارت صدای Riff، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ایده‌های خود را در شرایط مختلف ضبط کنید.

مطلب پیشنهادی:  خرید ارقام نهال تجاری از بزرگترین تولید کننده نهال ایران با یک قرن تجربه

هنگامی که این محصول را خریداری کنید، می‌توانید با استفاده از نابی که برای آن در نظر گرفته شده پارامترهای مختلفی را در نرم افزار Bias FX و یا دیگر نرم افزارها تغییر دهید.

کارت صدای Audient Sono

شرکت آدینت یک کارت صدای اختصاصی دارد که برای نوازندگان گیتار طراحی شده است. نکته ای که باید در مورد این کارت صدا در نظر داشته باشید این است که می‌توانید با استفاده از امکانات مختلف آن، به بهترین صدای ممکن دست پیدا کنید.

در این کارت صدا، از یک پری امپ لامپی 12AX7 استفاده شده است که بر روی پنل این کارت صدا، یک اکولایزر سه بانده طراحی شده است. با استفاده از این اکولایزر می‌توانید سیگنال ورودی گیتار خود را تغییر دهید و یا صدای آن را به شکل دلخواه در آورید.

همچنین یک نرم افزار از شرکت Two Notes به شما تقدیم می‌شود تا صدای آمپلی فایرها و کابینت‌های مختلف را به دقیق‌ترین شکل با استفاده از آن به دست آورید. همانند یک آمپلی فایر واقعی، هر چقدر سیگنال قوی‌تری را در این محصول استفاده کنید، صدای دریافتی شما گین بیشتری خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم تا بهترین کارت صدا های دنیا برای ضبط گیتار الکتریک را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید یک کارت صدا برای استودیوی خانگی خود هستید تا بتوانید صدای گیتار خود را با آن ضبط کنید، محصولاتی که در این مقاله معرفی شده‌اند بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشند.

Melec.ir

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *