مهندس موفق الکترونیک

ترکیب پلتفرم Electric Imp و ابر Salesforce برای اینترنت اشیا 

ابر IoT Salesforce بستری برای نگهداری و پردازش داده می باشد که از موتور Thunder برای پردازش های بلادرنگ و مقیاس پذیر استفاده می کند. مجموعه توسعه نرم افزار آن با نام صاعقه (Lightning) به برنامه ها قدرت می دهد . داده از دستگاه ها , وبسایت ها , برنامه ها , مشتریان و همکاران جمع آوری می شود تا اعمالی را برای پاسخ های بلادرنگ فعال کند .

پلتفرم Electric Imp و Salesforce اینترنت اشیا 

Salesforce , پیشتاز CRM , بدلیل نیاز به رقابتی باقی ماندن در عصر آتی تصمیم گرفت به این حوزه ورود پیدا کند . ابرهای IoT با گسترش حوزه و عمق تحلیل ها به Salesforce کمک می کند .

پلتفرم Electric Imp

پلتفرم Electric Imp روش توصیه شده Salesforce برای متصل کردن سریع دستگاه ها به فضای ابری است .  شما برنامه ها را از طریق زبان برنامه نویسی Squirrel توسعه می دهید که یک زبان اسکریپت سطح بالا, شی گرا و سبک است . برنامه ها از دو ماژول تشکیل می شوند : ماژول دستگاه که روی دستگاه اجرا می شود و ماژول عامل که روی کلود Electric Imp اجرا می شود . پلتفرم از ارتباط ایمن بین ماژول ها اطمینان حاصل می کند و شما به دستگاه ها با یک فراخوانی ساده پیام ارسال می کنید –

agent.send("nameOfmessage", data);

گوش دادن به دستور ها روی عامل با کد زیر –

device.on("nameOfmessage", function(data) { 
 //Data operations

});

فرای این امور ساده , برنامه نویسی برای تعامل با دستگاه ,  نظارت بر آن و پاسخ دهی شبیه به توسعه برنامه وب می باشد و از یک سینتکس ساده و راحت بهره می برد .

مطلب پیشنهادی:  زیگ‌ بی یا ZigBee چیست؟ آشنایی با معماری، شبکه و دستورات ماژول XBee

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش<< جلسه قبلی                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *