مهندس موفق الکترونیک

آموزش اینترنت اشیا – جلسه اول

IoT یا اینترنت اشیا سیستم اتوماسیون و تحلیل پیشرفته ای است که از مفاهیم شبکه , حس کردن(sensing) , داده بزرگ و هوش مصنوعی بهره می جوید تا سیستم های کاملی را برای یک محصول یا خدمت ارائه دهد. این سیستم ها اگر در هر صنعت یا مجموعه ای به کار گرفته شوند شفافیت , کنترل و کارایی بیشتری را به ارمغان می آورند.

حتما و حتما قبل از ادامه این درس ها مقدمه کامل ما را در مورد اینترنت اشیاء در اینجا بخوانید.

اینترنت اشیا IOT

سیستم های IoT به دلیل های انعطاف پذیری منحصربفرد و قابل استفاده بودن در هر محیطی کاربرد های مختلفی در بخش های مختلف صنعت پیدا کرده اند. این سیستم ها به لطف ادودات هوشمند و تکنولوژی قدرتمند , جمع آوری داده , اتوماسیون , عملکردها و موارد زیاد دیگری را بهبود می بخشند .

این آموزش قصد دارد آشنایی کاملی را از اینترنت اشیا به شما ارائه دهد.در این آموزش مفاهیم کلیدی IoT , که برای استفاده از سیستم های IoT ضروری است آموزش داده می شود.

مخاطب

این آموزش در میکرودیزاینرالکترونیک برای افراد حرفه ای در الکترونیک,ICT , IT , دانش آموزان , و مدیرانی که می خواهند درک روشنی از مفاهیم ضروری IoT پیدا کنند تهیه شده است.بعد از تکمیل این دوره آموزشی شما به درجه متوسط تبحر در IoT و سطح بالای راحتی در کار با مفاهیم و سیستم های IoT  خواهید رسید.شما نیز با نظرات سازنده خودتان میتوانید ما را در پیشبرد این آموزش ها راهنمایی کنید.منتشر نظرات شما هستیم.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از پلتفرم Arduino IoT Cloud در پروژه‌های اینترنت اشیا

پیش نیاز ها

در این آموزش فرض شده است که شما با شبکه , سنس کردن,  دیتا بیس ها , برنامه نویسی و تکنولوژی های مرتبط آشنایی عمومی (در حد آشنایی)دارید. هم چنین آشنایی جزئی با مفاهیم تجارت و بازاریابی نیز پیش نیاز این دوره می باشند.

جلسات این آموزش بصورت منظم در میکرودیزاینر الکترونیک منتشر می شوند و میتوانید مطالعه کنید.دوستان عزیز مانند تمامی پروژه ها و آموزش ها برای تهیه این آموزش نیز میکرو دیزاینر الکترونیک کلی نفر ساعت زحمت میکشد و لطفا کپی نکنید و ما هیچ رضایتی برای کپی و استفاده شما از این مطلب نداریم.

فقط بخوانید و لینک آن را منتشر کنید و  اگر در مقاله آکادمیک خود از مطالب این آموزش ها کمک گرفتید لینک به سایت و این نوشته ها فراموش نشود. خب برای شروع از اینجا اولین جلسه مقدمه را بخونید و فیلمی را ببینید بعد جلسات بعدی را به ترتیب بخونید و منتظر جلسات بعدی باشید.

منبع : tutorialspoint

دیگر جلسات این آموزش را حتما بخوانید :

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش<< جلسه قبلی                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *