مهندس موفق الکترونیک

راهنمای کسب درآمد پایدار با تدریس آنلاین در بزرگترین پلتفرم آموزش آنلاین ایران

با افزایش سرعت اینترنت و گسترش تعداد اسمارت‌فون‌ها تقریبا اکثر خدمات را بصورت آنلاین‌ می‌توانیم دریافت کنیم. بعنوان مثال فرض کنید به مشاوره نیاز دارین، کافیه از بین چندین اپ موجود یکی را انتخاب و نصب کنید و بعد چند دقیقه مشاور را با توجه به امتیاز و عملکردشان انتخاب کنید. فک می‌کنیم باهم در چندسال آینده چه خدماتی را بصورت آنلاین می‌توانیم دریافت کنیم چرا ما قسمتی از این کسب‌و‌کارها نباشیم.

حال این موضوع را به نحوه‌ی کار کردن ما در این سال‌‌های اخیر بسط بدیم. بعضی از ما حتی با همه گیر شدن کرونا دور کار شدیم از خونه یا محیط‌های کار اشتراکی کار می‌کنیم نیازی نیست بریم شرکت و ساعت‌ها در ترافیک و مترو باشیم. حتی دیگر نیازی نیست در یک شهر شلوغ زندگی کنیم می‌توانیم از یک روستای دور از مرکز استان کار کنیم کافیه اینترنت و برق داشته باشیم. در این نوشته قراره شما را با روش کسب درآمد آنلاین از طریق تولید آموزش‌های ویدیویی آشنا کنم که حتی نیازی به سایت و تبلیغ نیست و شما فقط تمرکز می‌کنید روی تهیه فیلم‌های آموزشی و بقیه موارد توسط تیمی که بهتون معرفی می‌کنم انجام می‌شه و اگر کار شما خوب باشه بصورت مستمر درآمد خواهید داشت.

افزایش محبوبیت آموزش‌های آنلاین

افزایش محبوبیت آموزش‌های آنلاین

با توجه به علاقه شخصی و مطالعاتی که در این زمینه داشتم آموزش‌های آنلاین بخصوص ویدیویی در سال‌های آینده تقریبا جایگزین‌ آموزش‌های حضوری خواهند شد. کافیه سری به سایت‌های بزرگ دنیا از جمله Udemy و یا Udacity یا نمونه موفق ایرانی «فرادرس» بزنید. از آموزش عکاسی گرفته تا آموزش برنامه نویسی آردوینو را می‌توانید ببینید. نتیجه این تغییر و اسقبال کاربران از این نوع آموزش‌ها، نیاز جامعه به مدرسان آنلاین را افزایش داده و مطمئنا اگر مدرس خوبی باشید دانشجویان زیادی را در فضای مجازی پیدا خواهید کرد.

کسب درآمد از تدریس آنلاین در ایران

اگر فک می‌کنید در زمینه آموزش توانمند هستین و دارای دانش کافی برای تولید محتوای آموزشی در زمینه الکترونیک، برنامه‌نویسی‌، درس‌های دانشگاهی و غیره هستین، با من در این آموزش همراه باشید تا شما را با یک مجموعه آنلاین آموزشی آشنا کنم تا بتوانید از خونه یا هر جایی با تهیه‌ فیلم‌های آموزشی و تدریس آنلاین کسب درآمد کنید.

این مجموعه وب‌سایت فرادرس هستش که از سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کردن و تا این لحظه که من این نوشته را می‌نویسیم دارای «۱,۸۰۰ نفر اعضای هیات علمی» «۱۴۰۰۰ ساعت آموزش آنلاین» را در روزمه خود دارن و تا این لحظه توسط «۹۰۰ هزار دانشجو » مطالعه شدن. و هر لحظه تعداد آموزش‌ها و دانشجوها در حال افزایش است و خبر خوب این است که شما نیز می‌توانید عضوی از هیت علمی فرادرس شوید و آموزش‌های خود را در آن بعد از تایید منتشر کنید و از این طریق درآمد بالایی را کسب کنید. بعنوان مثال آقای مهندس شیرافکن بالای ۸۰ عنوان آموزش در فرادرس منتشر کردن و بالای ۱۵۰هزار دانشجو داشتن.

مطلب پیشنهادی:  کتاب های مفید یادگیری رباتیک - سرفصل ها و منابع آموزشی

مزایای همکاری با فرادرس

کسب درآمد بدون نیاز به سایت، زیرساخت فنی و هزینه تبلیغات; بنظرم بعد از تجربه ۷ سال نگه‌داری سایت این مورد یک مزیت فوق‌العاده حساب می‌شه. شما نیازی نیست که هر روز درگیر فضای ذخیره‌سازی آموزش‌ها باشید یا نگه‌داری سایت. وقتی درگیر این موارد می‌شوید کلا تمرکز شما بهم میریزد و مجبورید تمامی کارها را خودتان انجام دهید و شاید از هدف اصلی شما که تولید محتوا‌ی آموزشی است دور شوید و درگیر حاشیه شوید و اینکار باعث افت کیفیت آموزش‌ها ‌می‌شود. فرادرس بستری را برای شما فراهم می‌کند تا شما فقط آموزش‌ها را تولید کنید و بقیه موارد از نگه‌داری تا فروش و تقسیم سود و تبلیغات بر عهده تیم فرادرس است.

  1. تبلیغات گسترده دوره‌آموزشی شما; در کنار افراد زیادی که مستقیم به سایت فرادرس مراجعه می‌کنن و آموزش شما را در بین آموزش‌ها انتخاب و خرید می‌کنن با همکاری تیم تبلیغات آنلاین کاپریلا دوره‌ آموزشی شما ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ بار در فضای مجازی دیده‌ می‌شود و این یک تبلیغ بزرگی برای شما خواهد بود.
  2. قرار گرفتن آموزش شما در کنار آموزش‌های اساتید دیگر; آموزش شما در کنار آموزش‌های اساتید دیگر که شناخته شده این حوزه هستن قرار می‌گیره و اگر کیفیت آموزش‌های شما خوب باشد می‌تواند هزاران دانشجو را به خود جلب کند. در کنار این از مزیت کسب اعتبار و ارتقای سطح رزومه در میان مدرسین و صاحب نظران آن رشته هم بهره‌مند می‌شوید.
  3.  یک منبع درآمد پایدار برای مدرسین; تا سال‌ها شما از سود فروش آموزش‌های خود می‌توانید بهره‌مند شوید. و اگر تعداد آموزش‌ها و دانشجو‌ها بالا باشد یک درآمد خوبی را خواهید داشت. فرض کنید شما ۱۰ تا آموزش دارین و هر کدوم توسط ۱۰ هزار نفر تهیه شدن. البته فرادرس دو نوع پلن همکاری با مدرسین را داره. شما می‌توانید در سود فروش شریک شوید و یا کلا حق امتیاز دوره از شما خریداری می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به قسمت «پلن مالی آموزش‌های فرادرس» مراجعه کنید.
  4. فراهم آوردن تجهیزات ضبط آموزش; شاید نیازی نباشد برای شما ولی اگر نیاز داشتین فرادرس میکروفن و دوربین و امکان استفاده از استودیوهای ضبط فرادرس را نیز فراهم می‌کند.
  5. كاهش هزینه های تدریس; در این حالت نیازی به تدارک کلاس درس فیزیکی و عوامل اجرایی نیست و کلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  اولین ربات در چه سالی ساخته شد؟ - تاریخچه ربات

خلاصه

در یک پاراگراف بخوام بگم اگر دنبال یک کار مفید با درآمد خوب هستین تدرس آنلاین اونم بدون درگیر شدن با سختی‌های سایت و بازاریابی و دغدغه‌های دیگر راه‌حل شماست و همکاری با مجموعه فرادرس قطعا می‌تواند برای شما مفید باشه. حتما به قسمت تدریس در فرادرس سر بزنید و شرایط را مطالعه کنید. و اگر شرایط شما مساعد بود اولین دوره خود را ضبط و منتشر کنید. همچنین توصیه می‌کنم نگاهی به قسمت آموزش‌های آنلاین فرادرس بیاندازید. در نهایت خوشحال می‌شویم اگر دوره‌ای را ضبط و منتشر کردین عنوان دوره خود و تجربه خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. در ادامه توصیه می‌کنیم آموزش‌های برنامه‌نویسی سایت را نیز مطالعه کنید.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *