مهندس موفق الکترونیک

خواص بادام کوهی برای لاغری

کسانی که در مسیر کاهش وزن و رژیم قرار دارند معمولا برای کاهش اشتها و کاهش وزن خود انواع و اقسام خوراکی­ها را امتحان می­کنند، انواع بیسکوییت­ها و نان­های رژیمی و بسیاری از مکمل­های غذایی، اما همه­ی ما خوب می­دانیم در برنامه­ی غذایی فردی که رژیم لاغری دارد هیچ چیز نمی­تواند به اندازه­ی خشکباری مانند بادام کوهی موثر باشد، در این خبرنامه قصد داریم شما را با فواید بادام کوهی در لاغری آشنا کنیم.

خواص بادام کوهی برای لاغری

فیبر موجود در بادام کوهی موثر در لاغری

اسکلتی که در بدن ما انسان­ها و جانورا سبب ایستادگی ما می­شود در گیاهان فیبر نام دارد، فیبر ساختاری مستحکم است که به دیوراه­ی سلول­های گیاهی همان سفتی و استحکام را می­بخشد، در سیستم گوارشی نشخوار کنندگان و حیوانات گیاهخوار فیبر تجزیه شده و مواد غذایی مفید آن جذب بدن آنها می­شود اما فیبر در روده­ی انسان­ها قابلیت هضم و جذب ندارد.

بیشتر بخوانید : خواص بادام کوهی برای لاغری

فیبر در روده به حرکات دودی روده کمک کرده و کار دفع را ساده­تر می­کند و از طرفی ویتامین K موجود در فیبر نیز می­تواند جذب بدن شود، اما یکی از نقش­های مهم فیبر موجود در محصولات گیاهی مانند بادام کوهی این است که می­تواند به دلیل حجمی که داخل روده دارد احساس سیری ایجاد کند.

احساس سیری که فیبر گیاهی مانند بادام کوهی ایجاد می­کند جلوی اشتهای کاذب را گرفته و به همین دلیل در برنامه­ی غذایی ورزشکاران و کسانی که رژیم می­گیرند فیبر و یا محصولات گیاهی گنجانده می­شود.

مطلب پیشنهادی:  ۵+۱ نکته مهم هنگام خرید نهال

بادام کوهی سرشار از فیبر است و به همین دلیل اگر در میان وعده­های خود از بادام کوهی استفاده کنید قطعا با ایجاد احساس سیری در بین وعده های غذایی می­تواند به فرآیند کاهش وزن شما کمک کند.

ویتامین­های موجود در بادام کوهی منبع تامین انرژی برای ورزشکاران

در بخش پیشین به ویتامین K موجود در بادام کوهی اشاره کردیم، این ویتامین به تقویت استخوان­ها کمک کرده و بسیار انرژی زا است، انواع دیگری از ویتامین مانند ویتامین­های خانواده­ی B نیز در بادام کوهی وجود دارد که به خون سازی و گردش خون کمک می­کند و بنابراین وجود بادام کوهی در برنامه­ی غذایی ورزشکاران بسیار مفید است.

افرادی که رژیم می­گیرند ممکن است به دلیل کاهش مصرف برخی از میوه­های شیرین و یا برخی از مواد غذایی پر کالری با کاهش ویتامین C در بدن رو به رو شده و بدنشان نسبت به بیماری­ها ضعف نشان دهد؛ مصرف بادام کوهی به عنوان منبع غنی از ویتامین C می­تواند این ویتامین را تامین کرده بدون اینکه کالری بالایی داشته و رژیم را بر هم بزند.

خواص بادام کوهی برای لاغری

بهترین نوع بادام کوهی برای لاغری

زمانی که می­خواهید بادام کوهی را برای مصرف روزانه­ی خود خریداری کنید باید به زمان برداشت میوه دقت کنید، هر چه بادام کوهی کهنه­تر باشد رطوبت آن کاهش یافته و کمی از ارزش غذایی آن کاسته می­شود، بنابراین بهتر است بادام تازه را برای مصرف روزانه ی خود تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم هنگام خرید رقص نور

بادام کوهی به صورت طبیعی در بسیاری از مناطق ایران رشد می­کند اما به دلیل خواص فراوان آن برخی از باغداران آن را به صورت تجاری کاشت کرده و محصول آن را به فروش می­رسانند، معمولا انواع وحشی آن خواص بیشتری نسبت به انواع پرورشی دارند.

آیا بادام می تواند کار بادام کوهی را در لاغری انجام دهد؟

ممکن است شما هم دوست داشته باشید بادام کوهی را در برنامه­ی غذایی خود و با هدف لاغری بگنجانید اما دسترسی به این خوراکی مفید نداشته باشید، با توجه به فراوانی و قابلیت دسترسی بیشتر بادام نسبت به بادام کوهی در این بخش می­خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا بادام نیز می­تواند کار بادام کوهی را انجام دهد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت این دو هر دو از یک جنس گیاهی اما گونه­های متفاوت هستند و بنابراین خواص میوه­ی آنها با اختلاف بسیار اندک شبیه به یکدیگر است، به همین دلیل است که بادام نیز طرفداران بسیاری در بین ورزشکاران و کسانی که به دنبال رژیم­های لاغری هستند دارند.

خرید نهال بادام و کاشت آن در بسیاری از استان­های ایران امکان پذیر بوده و حتی بسیاری از نهالستان­های به نام و معتبر کشوری مانند نهالستان پالیز نهال (paliznahal) اقدام به تولید انحصاری ارقانم مختلف و فروش نهال بادام می­کنند.

مطلب پیشنهادی:  تغییر تجربه خرید و فروش خودرو با همراه مکانیک

بنابراین چنانچه به بادام کوهی دسترسی ندارید می­توانید به راحتی بادام را جایگزین آن کرده و رژیم لاغری خود را با آسانی سپری کنید.

بهترین نوع بادام برای لاغری

ارقام مختلف بادام در بازار وجود دارند، بادام­ها با توجه به رقم در وزن، شکل و اندازه­ی میوه با هم تفاوت دارند و به همین دلیل است که قیمت نهال بادام نیز با توجه به رقم متفاوت است، ارقام تجاری بادام مانند بادام آذر خوشه­ای، بادام تونو و یا بادام مامایی اصلاح یافته بوده و خواص آنها نیز نسبت به ارقام قدیمی بهبود پیدا کرده است، بناباین می­توانید به دنبال این ارقام برای مصرف روزانه­ی خود باشید.

بهترین نوع بادام برای لاغری

کلام آخر

با توجه به مطلب عنوان شده دانستید که هم بادام و هم بادام کوهی هر دو می­تواند به شما در روزهای سخت رزیم لاغری کمک کرده و احساس سیری بیشتری برای شما ایجاد کنند، این احساس سیری تاثیر بسیاری زیادی در کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن داشته و علاوه بر ان شما شکم خود را با یک ماده غذایی کم خاصیت پر نکردید بلکه میوه­ای کم کالری مصرف کرده اید که غنی از انواع ویتامین­ها و مواد مغذی بوده و از این نظر بدن شما دچار ضعف نخواهد شد.

تماس با پالیز نهال:

  • 09144501007
  • 09144501008

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *