مهندس موفق الکترونیک

عکسی از داخل آی‌سی!

بسیاری از شماها مثل من شاید علاقمند باشید تا بدانید چگونه مدارت مجتمع ساخته می‌شوند. سیم‌کشی داخلی آنها چگونه انجام می پذیرد؟ تا بحال داخل آیسی را با میکروسکوپ دیده اید. در این وقت از میکرو‌دیزاینر‌الکترونیک عکس میکروسکوپی و واضح از داخل یک آی سی براتون آماده کرده ایم‌. همچنین در ادامه این نوشته فیلم کوتاهی از کارخانه ساخت مدار‌مجتمع IC موجود هم براتون گذاشتیم تا دید‎‌کلی‌ای از داستان داشته باشید.

عکسی از داخل آی سی

319833_10152197892629625_267712973_n

فیلمی کوتاه در مورد ساخت IC

برای آشنایی بیشتر با ICها توصیه میکنم مقاله آیسی IC یا مدار مجتمع چیست؟ را مطالعه کنید. همچنین مقاله نرم افزارهای طراحی مدارات الکترونیکی نیز میتونه مفید باشه.

kargaran

گارگران در حال کار هستند لطفا دست نزنید خطر ترکیدن خازن!

لینک زیر را هم ببینید

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطلب پیشنهادی:  دوچرخه هیبریدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه

  1. خیلی خوب بود

  2. سلام.
    خیلی جالب بود. از این مطالب باز هم قرار بدین.ممنون از سایت خوبتان.

  3. سلام دوستان . من کارشناسی حالت جامد خوندم . برام جالب هستش که چطور اون ها یک کریستال سیلیکون با ناخالصی که داره رو قابلیت هوشمند شدن بهش میدن کسی هست که چیزی بدونه ؟

    • میلاد جهاندیده

      سلام، یک درسی به اسم الکترونیک جامدات فک کنم در دانشگاه تدیس می‌شه و در آن اطلاعات بیشتری باید باشه… و خب درس مدارات مجمتع و چندین درس دیگر … و گرایش ارشد مدارات مجتمع که برای این موضوع هست.

      ولی من یک مورد جالبی دیدم مدتی پیش و شاید براتون جالب باشه پیگری کنید. یک بنده خدایی به اسم Sam Zeloof در خونه خودش یک IC ساخته. اولی ۶ تا ترانزیستور داشت و ورژن بعدی اون ۱۲۰۰ تا ترانزستور و توی ویدیوهای زیر توضیح میده چطوری ساخته.

      https://www.youtube.com/watch?v=IS5ycm7VfXg

      https://www.youtube.com/watch?v=23fTB3hG5cA

  4. سلام به دوست عزیزم. اطلاعات بسیار عالی ای بود. همیشه دوست داشتم بدونم چطور قطعات الکترونیکی رو میسازن. سپاسگزارم بابت مطالبی که به اشتراک گذاشتی. ان شاءالله منم قطعات الکترونیکی با کیفیتی بسازم چون واقعا این کار رو دوست دارم. خیلی کارهای جالبی میشه انجام داد.