مهندس موفق الکترونیک

پروژه ولت متر و آمپر متر

پروژه ولت متر و آمپر متر با آی سی های ICL7106 و ICL7660 ، به احتمال زیاد شما هم با آی سی های ICL7106 و ICL7660  در داخل منابع تغذیه برخورد کرده اید . از این آی سی ها برای خواندن و نمایش ولتاژ و جریان استفاده می شود پروژه ای که در ادامه نوشته برایتان آماده کرده ایم  شامل فایل های شماتیک و برد مدار چاپی ولت متر و آمپر متر با این آی سی ها است که در نرم افزار ایگل طراحی شده ایند .

شماتیک پروژه ولت متر و آمپر متر

عکس هایی از حالت سه بعدی پروژه ولت متر و آمپر متر

فایل ها شامل چندین ورژن مختلف است که داخل هر پوشه یک مدل آن موجود می باشد که شما می توانید با برسی این مدارات بهترین آن را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

نرم افزارهای طراحی مدارات الکترونیکی

دانلود آموزش نرم افزار EAGLE

منبع: elektroda.pl

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطلب پیشنهادی:  مدار دیمر پاور LED با استفاده از میکروکنترلر ATmega32

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب این پروژه ولتمتر امپرمتر واقعا جواب میده و عمل میکنه؟قطعاتش گیر میاد؟ایا برنامه نویسی هم داره تو چه محیطیه مرسی

    • میلاد جهاندیده

      سلام، پروژه هایی که منبع دارن را بصورت عملی تست نکردیم. ولی این پروژه با آیسی های مشهور ICL7106 و ICL7660 هستن که میتوانید دیتاشیت آنها را بازکنید و از شماتیک های خود دیتاشیت مدار را ببندید تست کنید.

  2. سلام
    این رو دانلود کردم فایل برد ورژن 6 نوشتید رو میشه امپر متر کرد با توجه به تفاوت نقشه شماتیک فایل های دیگتون؟

    وبرد فایل ورژن 6 رو میشه 7سگمنت بزرگتر طراحی کنید.من طراح نیستم ممنون میشم

  3. بالاخره ای سی ۷۱۰۶ بود یا ۷۱۰۷

  4. سلام مهندس توی آمپر متر میشه یک توضیح در موردVIN & OUT بدین؟

    • میلاد جهاندیده

      سلام، برای اندازه گیری جریان باید آمپرمتر را در مسیر جریان قرار بدیم. یعنی جریان باید از داخل امپرمتر رد بشه تا بتونیم اندازه بگیریم. در سمت IN ورودی جریان است و OUT خروجی است که به سمت بار می‌ره. مثلا ورودی را در نظر بگیرید که باطری را به IN وصل میکنید و OUT را به مدار A که در نهایت جریان مصرفی مدار A را ندازه میگیریم.

  5. سلام.
    من خیلی وقت بود این آی سی و قطعات مورد نیازش رو گرفته بودم ولی اشتباها بجای ال ای دی آند مشترک از کاتد مشترک خریداری کرده بودم و نتونسته بودم کار لحیمکاری مدار رو شروع کنم. از شما ممنونم که استارت کار رو برام زدید و امروز رفتم و آند مشترک خریدم و امیدوارم بزودی از نتیجه کارم خبرتون بکنم.