دیکشنریها در پایتون مثالی دیگر از ساختار داده میباشند. ازیک دیکشنری به منظور نگاشت یا ایجاد همبستگی بین عناصر برای ذخیرهسازی کلیدهایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید،استفاده میشود. یک دیکشنری در پایتون دقیقاً شبیه یک دیکشنری در دنیای واقعی است. دیکشنریهای پایتون بوسیله دو عنصر یعنی کلیدها …
ادامه نوشته »تاپل در پایتون چیست؟ بستهبندی، مقایسه، بخشبندی، حذف، کلید
تاپل در پایتون چیست؟ یک تاپل لیستی از یک مجموعه از اشیا تغییرناپذیر (immutable) پایتون است. تفاوت بین لیست و تاپل در این است که لیستها در کروشه اعلان میشوند و قابل تغییر هستند، اما تاپلها درون پرانتز اعلان میشوند و قابل تغییر نیستند. با اینحال میتوان بخشی از تاپلهای …
ادامه نوشته »مدار کلید دیمر لمسی با آردوینو
مدار لمسی دیمر یک پروژه ساده است، که در آن عمل کاهش یا افزایش نور لامپ به کمک یک سنسور لمسی حاصل میشود. در حالیکه از یک سوئیچ معمولی برای روشن کردن یا خاموش کردن یک لامپ استفاده میشود، یک کلید دیمر به ما این اجازه را میدهد تا میزان …
ادامه نوشته »رشتهها در پایتون: جایگزینی، اتصال و تبدیل به حروف بزرگ و کوچک
در پایتون هرچیزی یک شی است و رشتهها نیز شی محسوب میشوند. در پایتون میتوان رشتهها را به سادگی و با قراردادن کارکترها در دابل کوتیشن (“”) ایجاد کرد. برای مثال: var = “Hello World!” دسترسی به محتوای رشتهها در پایتون پایتون از نوع داده کارکتر پشتیبانی نمیکند، بلکه با آنها …
ادامه نوشته »پروژه تشخیص رنگ با آردوینو
در این نوشته به آموزش ساخت پروژه تشخیص رنگ با آردوینو میپردازیم. یک سنسور رنگ، همانطور که از نامش پیداست، دیوایسی است که رنگها را حس میکند یا تشخیص میدهد. یک سنسور رنگ از یک دیوایس خارجی، برای انتشار نور استفاده میکند (مانند آرایهای از LED های سفید). سپس برای …
ادامه نوشته »کنترل آردوینو با پایتون – کنترل LED در آردوینو به وسیله پایتون
در این پروژه، کنترل آردوینو با پایتون را یاد میگیریم. آردوینو را به پایتون متصل کرده و یک پروژه ساده برای کنترل آردوینو با زبان پایتون را پیاده سازی می کنیم. آردوینو یکی از قدرتمندترین نمونه های اولیه پلتفورم های متن باز، در الکترونیک است که با میکروکنترلرهای AVR ساخته …
ادامه نوشته »متغیرها در پایتون: اعلان، الحاق، سراسری و محلی
متغیر در پایتون به چه معناست؟ یک متغیر در پایتون یک مکان رزرو در حافظه برای ذخیره مقادیر میباشد. به عبارت دیگر، متغیر در یک برنامه پایتون، داده مورد نیاز کامپیوتر برای پردازش را فراهم میکند. هر مقدار در پایتون یک نوع داده دارد. نوع دادههای مختلف در پایتون اعداد …
ادامه نوشته »معرفی دستور زبان پایتون
در این مطلب، ساختار زبان برنامهنویسی زبان پایتون را توضیح خواهیم داد. دستور زبان برنامهنویسی، مجموعه قواعدی است که تعیین می کند کد شما چگونه باید نوشته شود. با آموختن دستور زبان پایتون، می توان کدها را سریعتر و آسانتر نوشت و همچنین از خطاهای دستوری جلوگیری کرد. یکی از …
ادامه نوشته »دستور print در پایتون
نحوه چاپ رشتههای ساده بسیاری از مواقع نیاز به چاپ رشتهها در کدتان احساس میشود.در زیر نحوه انجام این کار در پایتون ۳ آورده شده است. مثال ۱: برای چاپ عبارت «Welcome to Melec.ir» ، از تابع ()print به صورت زیر استفاده میشود: print ("Welcome to Melec.ir") خروجی Welcome to …
ادامه نوشته »نوشتن اولین برنامه پایتون
در مطلب قبلی، نصب برنامه پایتون را تکمیل کردیم. حال زمان آن است که اولین برنامه تان را بنویسید. ایجاد اولین برنامه گام اول) ویرایشگر PyCharm را بازکنید. صفحه خوش آمدگویی PyCharm را مشاهده خواهید کرد. برای ایجاد یک پروژه جدید، روی گزینه Create New Project کلیک کنید. گام دوم) …
ادامه نوشته »نصب پایتون در ویندوز [Pycahrm IDE]
در این جلسه از آموزش پایتون به آموزش نصب پایتون در ویندوز خواهیم پرداخت. ما از Pycharm استفاده میکنیم ولی شما از هر محیط توسعه نرم افزار دیگری هم میتوانید استفاده کنید. م Pycharm یک ویرایشگر میان پلتفرمی (cross-platform) است که شرکت JetBrains آن را توسعه داده است. Pycharm همه …
ادامه نوشته »آموزش پایتون برای مبتدیان: فراگیری برنامهنویسی پایتون با مثال
در این دوره رایگان به آموزش پایتون برای مبتدیان با مثال های ساده و کاربردی خواهیم پرداخت. در آخر این جلسات شما آماده نوشتن پروژههای پایتونی خواهید بود و آماده هستید تا مباحث پیشرفته را یادبگیرید و برای خودتان و دیگران پروژههای برنامه نویسی پایتونی انجام دهید. و همچنین اگر …
ادامه نوشته »میکروبیت بیبیسی چیست؟
میکروبیت بیبیسی یک رایانه قابل برنامه ریزی جیبی و دارای ردیاب حرکتی، یک قطبنمای داخلی و فناوری بلوتوث است که به هر کودک ۷ ساله در سال ۲۰۱۶ به صورت رایگان داده شده است. با آرزوی الهام بخشیدن به خلاقیت دیجیتال و توسعه نسل جدیدی از پیشگامان فناوری، همکاری بین …
ادامه نوشته »پروگرم کردن آردوینو با استفاده از PlatformIO یا پلتفرمIO
امروز با محیط توسعه «پلتفرمIO» یا PlatformIO برای آردوینو آشنا خواهیم شد. توسعه در آردوینو و آردوینوIDE با رابط کاربری آسانی که دارند، همیشه آسان و سرگرم کننده بوده است. آردوینو IDE متن باز و رایگان است و می تواند از محیط توسعه ای با تمام ویژگی هایی مانند نوشتن، …
ادامه نوشته »طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ Half-Bridge یا نیمپل 50 وات 100 کیلوهرتز
.در جلسه قبلی آموزش طراحی منابع تغذیه سوئیچینگ به بررسی مثال آموزش طراحی مبدل فلایبک کم توان ۱۲ ولت ۱۲وات پرداختیم. در این جلسه به طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ Half-Bridge یا نیمپل 50 وات 100 کیلوهرتز میپردازیم. در ادامه با میکرو دیزاینر الکترونیک همراه باشید. مثال طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ …
ادامه نوشته »