مهندس موفق الکترونیک

سخت افزار اینترنت اشیا

سخت افزار به کار رفته در سیستم های IoT شامل دستگاه هایی برای یک داشبورد بیسیم , دستگاه هایی برای کنترل , سرورها, یک دستگاه مسیریابی (routing)یا پل(bridge) و سنسورها می شود . این وسایل وظایف و عملکرد های کلیدی مانند فعال سازی سیستم , مشخص کردن اعمال,امنیت, ارتباط و تشخیص را برای پشتیبانی از هدف ها و اعمال خاصی بر عهده دارند.با میکرو دیزاینر الکترونیک باشید تا سخت افزار اینترنت اشیا را باهم مطالعه کنیم.

آموزش اینترنت اشیا

اگر در مورد تجهیزات شبکه مثل روتر ، سرور و پل اطلاعاتی ندارید مقاله آموزش پروتکل Ethernet از تئوری تا عمل  حتما در Melec  بخوانید. و اگر اطلاعاتی اندکی دارید کافیه. در مورد امنیت و  رمزنگاری هم اگر اطلاعاتی ندارید مقاله آنچه باید در مورد رمزگذاری (Cryptography) بدانید! را بخونید.

IoT – سنسور ها

مهم ترین بخش سخت افزار در اینترنت اشیا سنسور ها هستند . این وسایل از ماژول های انرژی , ماژول های مدیریت توان, ماژول های RF , و ماژول های حسگر تشکیل می شوند. ماژول های RF ارتباطات را از طریق پردازش سیگنال , وای فای,زیگبی,بلوتوث,فرستنده و گیرنده رادیویی,دوپلکسر و BAW مدیریت می کنند.

یک نمونه کاربرد اینترنت اشیا و تجهیزات مرتبط را در مقاله  سيستم قرائت كنتور با استفاده از ZigBee مطالعه کنید.

سخت افزار اینترنت اشیا

ماژول حسگر عمل حس کردن را از طریق مجموعه ای از ابزار اندازه گیری فعال و غیر فعال انجام می دهد.در زیر لیستی از بعضی از این ابزارها آورده شده است:

مطلب پیشنهادی:  تکنولوژی و پروتکل های اینترنت اشیا

دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی

دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی ابزار های کوچکی هستند که روی سر,  گردن , دست ها , تنه و پاها پوشیده می شوند .

سخت افزار اینترنت اشیا

ساعت های هوشمند نه تنها به متصل ماندن ما کمک می کنند , بلکه به عنوان بخشی از یک سیستم IoT اجازه دسترسی مورد نیاز برای بهره وری بهبود یافته را نیز به ما می دهند.

ابزار هوشمند پوشیدنی در حال حاضر شامل موارد زیر می شود-

  • سر – کلاه , عینک
  • گردن – جواهرات , گردنبند
  • دست – ساعت , مچ بند , حلقه
  • تنه – لباس , کوله پشتی
  • پا – جوراب , کفش

سخت افزار اینترنت اشیا

عینک های هوشمند به ما کمک می کنند تا از رسانه و خدماتی که دوست داریم بیشتر لذت ببریم و هنگامی که این عینک ها به عنوان بخشی از یک سیستم IoT باشند , راه جدیدی برای بهره وری ایجاد می کنند.

دستگاه های استاندارد

دستگاه های رومیزی , لوحی , و تلفن همراه به عنوان بخش های اساسی IoT و در نقش های مرکز فرماندهی و کنترل از راه دور باقی می مانند.

دستگاه رومیزی بالاترین سطح کنترل بر سیستم و تنظیمات آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

دستگاه لوحی به ویژگی های کلیدی سیستم تا حدودی شبیه به دستگاه رومیزی دسترسی دارد و همچنین به عنوان کنترل از راه دور کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی:  کاربردهای اینترنت اشیا IoT

تلفن همراه قابلیت تغییر بعضی از تنظیمات ضروری را دارد و همچنین به عنوان کنترل از راه دور کاربرد دارد.

دستگاه های متصل کلیدی دیگر شامل دستگاه های شبکه ای استاندارد مانند روتر ها و سوییچ ها می شوند.

با تشکر فراوان از شما دوستان عزیز و کاربران ویژه میکرو دیزاینر الکترونیک که ما را تا اینجای آموزش سخت افزار اینترنت اشیا همراهی کردید. امیدوارم آموزش براتون مفید باشه و ادامه جلسات این آموزش را هم دنبال کنید. تا در حوزه اینترنت اشیا متخصص شوید و ما هم از ته دل براتون آرزوی موفقیت میکنیم. ما را نیز دعا کنید.

دیگر جلسات این آموزش ها در زیر هستن و همچنین در اینجا هم میتونید ببینید.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش<< جلسه قبلی                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *