مهندس موفق الکترونیک

طراحی و پیاده سازی بانک اطلاعاتی فازی

طراحی و پیاده سازی بانک اطلاعاتی فازی، هدف نهایی در این پروژه بسط مدل بانک اطلاعتی رابطه ای است به طوری که با تعریف مفاهیم انعطاف پذیر بتوان مقادیر زیادی از اطلاهات را پردازش کرد.بنابراین با توجه به لزوم پردازش اطلاعت نا دقیق و مبهم با بهره گیری از توانایی تئوری مجموعه های فازی مدل داده کریسپ بانک اطلاعاتی رابطه ای را به مدل داده فازی رابطه ای گسترش دهیم.نتیجه این عمل این است که سیستمی که از چنین ساختار داده ای استفاده می کند ، می تواند اطلاعات مورد نیاز را راحت تر بدست آورده و بهتر می تواند به استنتاج نتایج بپرداز.

به همین دلیل در این پروژه اقدام به جمع آوری نتایج تحقیقات دانشمندان فعال در این زمینه کرده و مفاهیمی مانند صفات فازی ، موجودیت فازی ، FSQL و… بحث شده است.در پایان به عنوان فاز پیاده سازی یک نمونه عملی از این مدل داده ای با عنوان آژانس املاک آورده شده است.

طراحی و پیاده سازی بانک اطلاعاتی فازی

همانطور که می دانید هدف از به کارگیری بانک اطلاعاتی ذخیره داده ها و اطلاعات یا دانش مرتبط به موضوع خاص است. از طرفی اطراف ما آمیخته از اطلاعاتی است که به نوعی دچار نقصان و ابهام ذاتی هستند. بنابراین باید امکانی جهت نمایش این گونه داده ها در بانک اطلاعاتی فراهم شود. دکتر لطفی زاده دانشمند ایرانی در دهه ۱۹۶۰ میلادی با عنوان کردن تئوری مجموعه فازی مسئله وجود انبوه عظیمی از داده های نادقیق و مبهم در حیطه جهان را گوشزد کرد و با تئوری خود (مجموعه های فازی ) داده های نادقیق را به نحوی نمایش داد.

مطلب پیشنهادی:  معرفی رشته ICT قسمت اول ! چارت درسی

از  آن پس تاکنون تئوری مجموعه های فازی پایه و اساس بسیاری از پردازش های نادقیق و همچنین بستری مناسب جهت پیدایش سیستم های خودکار و هوشمند فازی شده است.کاربرد فزاینده دیگری که این تئوری می تواند داشته باشد نمایش داده ها و اطلاعات نادقیق و فازی در بانک های اطلاعاتی است ، داده هایی که از اهمیت خاصی برخوردارند ولی به نحوی نادقیق و مبهم هستند. از اینرو ارائه مدل های بانک اطلاعاتی با امکان پردازش داده های نادقیق مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.استفاده از مدل های بانک اطلاعاتی و ادغام آن با مفاهیم تئوری فازی یک تحول عظیم در بانک های اطلاعاتی و سیستم های هوشمند و پاسخگو محسوب می شود که در نهایت می تواند منجر به پیاده سازی علمی نوعی استدلال های بشری مبتنی بر هوش و پیش فرض های معتبر گردد. این عمل راهی است جهت انعطاف دهی به مدل های بانک اطلاعاتی بطوری که سیستم بتواند تا حد امکان از دادن پاسخ های تهی پرهیز کند و در ضمن بتواند برای هر متغییر حتی الامکان مقادیری را وارد نماید. هر چند که مقدار واقعی آن متغییر نامشخص باشد یا اصولا به صورت کیفی نه کمی بیان گردد.

هدف نهایی در این پروژه بسط مدل بانک اطلاعتی رابطه ای است به طوری که با تعریف مفاهیم انعطاف پذیر بتوان مقادیر زیادی از اطلاهات را پردازش کرد.بنابراین با توجه به لزوم پردازش اطلاعت نا دقیق و مبهم با بهره گیری از توانایی تئوری مجموعه های فازی مدل داده کریسپ بانک اطلاعاتی رابطه ای را به مدل داده فازی رابطه ای گسترش دهیم.نتیجه این عمل این است که سیستمی که از چنین ساختار داده ای استفاده می کند ، می تواند اطلاعات مورد نیاز را راحت تر بدست آورده و بهتر می تواند به استنتاج نتایج بپرداز.

مطلب پیشنهادی:  درس های رشته ICT ترم سوم [تجربه شخصی از ترم سوم آی سی تی]

به همین دلیل در این پروژه اقدام به جمع آوری نتایج تحقیقات دانشمندان فعال در این زمینه کرده و مفاهیمی مانند صفات فازی ، موجودیت فازی ، FSQL و… بحث شده است.در پایان به عنوان فاز پیاده سازی یک نمونه عملی از این مدل داده ای با عنوان آژانس املاک آورده شده است…متاسفانه فایل پایان نامه پاک شده از این بابت عذرخواهی میکنیم.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *