مهندس موفق الکترونیک

دوره آموزش آردوینو (برنامه نویسی پیشرفته آردوینو)

در این مقاله به معرفی دوره آموزش آردوینو (صفر تا 1000) میپردازیم. برد های آردوینو از یک میکروکنترلر به عنوان مغز استفاده می‌کنند و میتوانند انواع مختلفی از فعالیت ها را انجام دهند. این دوره آموزشی توسط سایت الکترونیک آیرنکس تهیه شده است که مدت زیادی است در زمینه تخصصی آردوینو و رزبری پای فعالیت میکند.

مزایای یادگیری آردوینو

یادگیری آردوینو مزیت های فوق العاده ای دارد. باید بدانید که پروژه هایی که با آردوینو طراحی میشوند بسیار مقرون به صرفه هستند. زیرا آردوینو با وجود قیمت مناسب، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و میتوان برای انواع پروژه ها از آردوینو استفاده کرد. آردوینو دارای جامعه گسترده جهانی و ایرانی است که باعث میشود در صورتی که مشکلی داشته باشید بتوانید سریعا آن را برطرف کنید.

برنامه نویسی آردوینو میتواند برای پروژه های ساخت ربات، اینترنت اشیا و … استفاده شود. آردوینو دارای کتابخانه برای سنسور ها، ماژول ها و … است که باعث میشود بتوانید یک برنامه پیچیده را بسیار آسان طراحی کنید.

دوره آموزش آردوینو

با توجه به محبوبیت فراوان و روز افزون آردوینو و برنامه نویسی آن، یادگیری آردوینو به صورت اصولی و پیشرفته بسیار مفید است. دوره آموزشی آردوینو (صفر تا 1000) به شما کمک میکند در کمترین مدت به جمع برنامه نویسان حرفه ای آردوینو بپیوندید.

دوره آموزش آردوینو (برنامه نویسی پیشرفته آردوینو)

به دنبال دوره آموزش آردوینو به صورت پروژه محور میگردید؟ باید بدانید دوره آموزش آردوینو در سایت آیرنکس علاوه بر آموزش مبانی مبتدی و پیشرفته برد آردوینو به صورت پروژه محور، فصل های دیگری با عناوین ارتباط اندروید با آردوینو، ساخت ربات با آردوینو و اینترنت اشیا با آردوینو دارد. بنابراین از هر لحاظ این دوره پاسخگوی نیاز شماست. نکته مهم این است که این دوره مباحث بسیار بیشتری را نسبت به سایر دوره ها در اختیار قرار میدهد اما هزینه آن به مراتب کمتر از بقیه دوره های آردوینو است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین کارت صدا برای گیتار الکتریک

برای مشاهده سرفصل ها و نحوه ثبت نام، روی ” دوره آموزش آردوینو” کلیک کنید.

آردوینو چیست؟

آردوینو  Arduino یک پلتفرم platform سخت افزاری و نرم افزاری متن باز یا open source می باشد و لذا کاربر امکان تغییر و اصلاح عملکرد آن را دارد و می تواند محصول نهایی با تغییرات خاص خودش را توزیع نماید. همانند سیستم عامل لینوکس که به صورت متن باز می باشد. میکروکنترلر   Atmel قطعه اصلی سخت افزاری آردوینو بوده و زبان اصلی برنامه نویسی آن جاوا می باشد. اگر میخواهید به طور کامل با آردوینو آشنا    شوید و برنامه نویسی آن را یاد بگیرید، پیشنهاد میکنم مقاله آردوینو چیست را در سایت آیرنکس بخوانید.

سایت الکترونیک آیرنکس

برد های آردوینو چند سالیست که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. آردوینو در بین دانشجو ها ، دانش آموزان ، مهندسان و … محبوب است و برای پروژه های متفاوت استفاده میشود. این برد های آماده در نسخه های متفاوت عرضه میشوند و هر کدام دارای ویژگی ها خاصی هستند. در وبسایت آیرنکس اکثر پروژه های آردوینو با برد آردوینو Uno ایجاد میشوند. به دلیل طراحی سخت افزاری و محیط برنامه نویسی ساده آن ، حتی برای افرادی که درزمینه الکترونیکی یا علوم رایانه ای تخصص ندارند استفاده از Arduino آسان است.

مطلب پیشنهادی:  دامنه سطح بالا چیست؛ ۴ tld که باید بشناسید

دوره آموزش آردوینو (برنامه نویسی پیشرفته آردوینو)

آردوینو یک برد کنترلی کوچک است که با برنامه نویسی درست می تواند کارهای بزرگ را از کنترل یک ربات گرفته تا پیاده سازی خانه های هوشمند انجام دهد. در این فرادرس که مکمل آموزش مقدماتی آردوینو (Arduino) است، به پیاده سازی پروژه های پیشرفته تر و آموزش مبانی بحث های پایه و کاربردی استفاده از میکروکنترلر در سطح پیشرفته می پردازیم. در این آموزش، به عنوان پروژه پایان درس، ما یک ربات امدادگر کنترل از راه دور خواهیم ساخت که مبانی مطرح شده در این ربات می تواند راه حل بسیاری از پروژه های تحقیقاتی و یا صنعتی شما باشد. پس اگر به دنیای الکترونیک و برنامه نویسی علاقه مند هستید، این آموزش را از دست ندهید.

برنامه نویسی آردوینو چگونه است ؟

با زبان های   C++,C می توان آن را کد نویسی و پروگرمینگ کرد. در واقع IDE  بر مبنای زبان پراسینگ نوشته شده و محیط و ظاهر برنامه به زبان جاوا نوشته شده است. اصول نگارش دستورها در این نرم افزار شبیه به c  یا  ++C است دستورات نوشته شده در IDE قبل از انتقال به برد آردوینو به زبان سی ترجمه و توسط کامپایلر avr-gcc در میکروکنترلر نوشته می شود. به برنامه های نوشته در محیط این برنامه اسکچ گفته می شود.

مطلب پیشنهادی:  خواص بادام کوهی برای لاغری

کد هایی که با استفاده از آردوینو نوشته می شود، اسکچ خوانده می شوند. این اسکچ ها یا همان کد های آردوینو در قسمت ویرایشگر متن مانند پنجره edit در نرم افزار متلب نوشته می شوند و با پسوند ino  ذخیره می شوند. این مسئله قابلیت هایی را برای کپی، کات یا حتی سرچ کردن متن فراهم می کند. بعد از انجام عملیات ذخیره، Export انجام می گیرد. در این زمان ناحیه پیام نتیجه بارگذاری کد را نشان میدهد همچنین میتوان خطا های موجود در کد را در آن قسمت مشاهده کرد. همچنین مقاله مخترع برق را در سایت آیرنکس بخوانید.

به طور کلی کد های آردوینو به دوسته کلی تقسیم می شود. Void Setup و Void Loop. در Void Setup مقدار دهی اولیه انجام میشود و در Void Loop کد ها به صورت بی نهایت تکرار میشوند.

نکته‌ی خیلی مهم: این نوشته رپورتاژ آگهی می‌باشد و وبسایت‌ Melec.ir هیچ مسئولیتی در قبال تبلیغ دهنده ندارد.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه

  1. بسیار عالی من از این دوره استفاده کردم و راضی هستم

  2. سلام وخسته نباشید

    من می‌خواستم با آردوینو نانو با تراشه ch340 و یک سنسور ir 4کاناله یک ربات مسیریاب بسازم و ساختم.

    اما نمیدونم چرا کار نمیکنه مثلا سنسور که فعال میشه اصلا هیچ کاری انجام نمیده نمیدونم مشکل از کجاست؟!؟!؟

    لطفا هر کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

    باتشکر