ساختار برنامه آردوینو ، در این بخش ساختار یک برنامه را در آردوینو به دقت مورد بررسی قرار می دهیم. نرم افزار آردوینو متن باز است. سورس این برنامه برای محیط زبان جاوا تحت لایسنس GPL و C++/C در شاخه کتابخانه های میکروکنترلر در LGPL وجود دارد.
کل جلسات آموزش آردوینو را اینجا بخواهید.
Sketch : اولین واژه پرکاربرد در آردوینو هست و به معنای برنامه نوشته شده می باشد.
ساختار برنامه آردوینو
برنامه های آردوینو را میتوان به سه بخش تقسیم کرد : ساختار، مقادیر (متغیرها و ثابت ها) و توابع. در این آموزش در مورد نرم افزار آردوینو و نحوه نوشتن برنامه هایی بدون خطا های دستوری توضیح داده می شود.
با بخش ساختار شروع می کنیم. ساختار از دو تابع اصلی تشکیل شده است :
- تابع تنظیمات
- تابع حلقه
Void setup ( ) { }
- هدف : تابع setup در هنگام شروع برنامه فراخوانی می شود. از این تابع برای مقداردهی اولیه به متغیرها، حالت پایه ها، تنظیمات کتابخانه ها و… استفاده می شود. این تابع تنها یکبار پس از اعمال تغذیه به برد یا ریست برد اجرا می شود.
- ورودی
- خروجی
- بازگشت
Void Loop ( ) { }
- هدف : پس از اجرای تابع setup که تنظیمات اولیه را انجام می دهد، تابع loop یک حلقه دائم اجرا می کند و به برنامه اجازه ایجاد تغییر و پاسخ را می دهد. از این تابع برای کنترل برد استفاده کنید.
- ورودی
- خروجی
- بازگشت
اگر این نوشته برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.
دوستان مثل همیشه عالی .
بسیار عالی و تشکر