مهندس موفق الکترونیک

پروژه سیستم حضورغیاب RFID و SMS با میکروکنترلر ARM

سیستم حضورغیاب از طریق کارت RF ID و ارسال اطلاعات به صورت SMS با میکروکنترلر ARM، پروژه  سیستم حضورغیاب RFID و SMS با میکروکنترلر ARM  یک پروژه ای کاملا کاربردی و جالب می باشد.که از بخش های مختلفی از جمله ، RFID ، ماژول GSM و میکروکنترلر ARM تشکیل شده است.

با پیشرفت چشمگیر علم امروزه دفاتر حضور و غیاب قدیمی که دارای جداول بسیاری بودند و حتما نیاز به یک اپراتور جهت ثبت اطلاعات داشتند جای خود را به سیستم های حضور و غیاب مغناطیس و RFIDداده اند به طوری که در بیشتر ادارات کارمندان پس از حضور در محل کار با قرار دادن کارت خود بر روی دستگاه کارت خوان ساعت حضور و خروج خود را ثبت می کنند. دستگاههای کارت خوان وسائط حمل و نقل عمومی نیز همچون مترو و اتوبوس که باعث تسریع در امور حمل و نقل وکاهش هزینه در خرید بلیت های کاغذی واز بین رفتن مقادیر زیادی کاغذ  از جمله ی آنهاست .با وجود این همه سیستم های پیشرفته هنوز در مدارس ما به جزء بعضی از مدارس غیر دولتی  سیستم حضور و غیاب به صورت سنتی بوده ;به این صورت که هر معلم پس از حضور در سر کلاس باید اقدام به حضور و غیاب می کرد و اگر دانش آموز غیبت داشت  بعد از 3 بار غیبت والدین او را در جریان قرار می دادند. از طرفی بعضی از والدین از حضور یا عدم حضور فرزندشان در مدرسه بی خبر بودند و همین موضوع باعث دلنگرانی آنها می شد.در کارگاه ها و یا کارخانه های کوچک نیز رئیس مربوطه تنها در زمان پرداخت حقوق از وضعیت حضور و غیاب کارکنان خود آگاه می شد.اما در این پروژه سعی شد که این قضایا بر طرف شود و والدین ویا رئیس کارخانه یا کارگاه به صورت آنلاین از حضور دانش آموز یا کارکنان خود در مدرسه یا محل کار آگاه شوند که در ادامه پایان نامه به آن پرداخته شده است.

مطلب پیشنهادی:  روشن کردن LED با میکرو STM32

معرفی پروژه

سیستم حضورغیاب از طریق کارت RF ID و ارسال اطلاعات به صورت SMS با میکروکنترلر ARM در اين پروژه نحوه ی عملکرد به اين صورت است که هر کاربر داراي يک کارت  RF IDمي باشد(که درون ان یک کد که حاوی اطلاعات کاربر می باشد تعریف شده است) و وقتي کاربر در محل کار حضور پيدا مي کند و کارت را جلويRF IDمي گيرد سيستم ورود شخص را ثبت کرده و با ارسال SMS اگر کاربر دانش آموز باشدبه والدین آن و اگر کارکنان  کارخانه باشندبه رئیس مربوطه زمان حضور آنها را اعلام می کند.البته این پروژه قابلیت ارسال SMS برای چند نفر را هم داراست اما برای کاهش هزینه این عمل برای یک نفر صورت می گیرد.در  این پروژه optionهای دیگری چون LCD اضافه شد که شخص ثبت حضور خود را در محل رویت کند با ثبت ساعت حضور . میتوان از این سیستم در مدارس  استفاده کرد و مدیر مدرسه و والدین دانش آموز را از حضور دانش آموز در مدرسه  مطلع ساخت یا در ادارات و شرکتها  .

قطعات اصلی بکار گرفته شده در این پروژه

در این پروژه سعی میشود از میکروکنترلر ARM NXP-LPC2138 استفاده شود و زبان برنامه نویسی C و ماژول GSM SIM900 و ماژول EM-18 RFID  و IC RS232

پروژه سیستم حضورغیاب RFID و SMS

مطالب مرتبط

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

10 دیدگاه

  1. سلام داخل شماتیک اندازه مقادیر مقاومت و خازن ها وکریستال نیست لطفا مقادیر اعلام کنید

  2. سلام خدمت شما دوست عزیز چند تا سوال برام پیش امده . 1- داخل شماتیک پایه خازن به 65 میکرو وصل شده در صورتی که میکرو 64 پایه دارد. پایه 65 کجاست؟ 2-کاربرد max در مدار چیست؟

  3. سلام
    مهندس مقدار مقاومت ها و خازن های بایاس ماژولا رو
    با توجه به دیتاشیت پیدا کردم و اما مقاومت ها و خازنهای متصل به میکرو تو دیتاشیت مشخص نیست فقط مقدار کریستال و خازنای اون که بین پایه های 61 و 62 میکرو قرار گرفته مشخصه.
    برا این پروژه به نظرتون کریستال 12MHZ مناسبه؟
    مقدار خازن و مقاومت های متصل به میکرو رو به چه طریقی باید پیدا کرد.
    خازن c12 در شماتیک ی سرش به پایه ی 1-17 وصله.منظور کجاست؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

  4. مشکل حل شد pdf رو درست نخونده بودم

  5. سلام خسته نباشید من پروژه پایانی دوره ی کارشناسیم ساخت دستگاه حضور غیاب ماشین با فناوری rfid هست میخواستم اگه میشه راهنماییم کنین؟

    • میلاد جهاندیده

      سلام ، این جزوه را کامل بخونید و هر سوالی داشتین دقیق بگین تا توضیحاتش را بفرستیم، در ضمن از قسمت تماس با ما ، وارد لینک گروه بشید و سوالات خودتان را بپرسید.

  6. لطفا در رابطه با حضور غیاب rfud و انجام قیمت تمام شده این پروژه پاسخ مرتبط بدهید چند ایمیل فرستادم هیج کدام جواب داده نشد این پروژه که انجام شده ایا امکان تحویل اماده ان هست ؟