مهندس موفق الکترونیک

بستر CISCO برای اینترنت اشیا

شرکت CISCO به عنوان پیشگام دنیا در زمینه ICT  و شبکه در مورد اینترنت اشیا هم بیکار ننشسته و خدمات خیلی خوبی را ارائه میدهد. بستر CISCO برای اینترنت اشیا ، هسته بسته ی مجازی شده (CISCO Virtualized Packet Zone) یا  CISCO VPC تکنولوژی است که تمامی خدمات اصلی برای 4G,3G,2G,WiFi و شبکه های سلولی کوچک را فراهم می کند.

این تکنولوژی عملکرد شبکه را به عنوان خدمات مجازی شده ارائه می دهد تا امکان مقیاس پذیری بیشتر و گسترش سریعتر خدمات جدید را با قیمتی کاهش یافته فراهم کند ; عملکردهای مرکزی بسته را روی تمامی منابع , چه مجازی و چه فیزیکی ,  توزیع و مدیریت می کند . از قابلیت های کلیدی آن می توان به تثبیت سرویس هسته ی بسته , مقیاس پذیری پویا و چابکی سیستم اشاره کرد.

خازج از بحث ;  معرفی خیلی کوتاه در مورد شرکت CISCO

«شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است که مرکز آن در شهر سن‌خوزه، کالیفرنیا در ناحیه معروف به سیلیکان ولی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. در ابتدا، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد.این معرفی از دانشنامه ویکی پدیا است ، اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.

 

مطلب پیشنهادی:  آموزش کار با IoT Cloud آردوینو

بستر CISCO برای اینترنت اشیا

تکنولوژی آن از IoT با ارائه مجازی سازی عملکرد شبکه , شبکه نرم افزاری تعریف شده (SDN) , و گسترش سریع سیستم شبکه شده پشتیبانی می کند . این امر ضروری به نظر می رسد زیرا مجازی سازی آن و SDN از مصرف انرژی کم , شبکه با گردش بالا و گسترش ساده طیف وسیعی از دستگاه های کوچک پشتیبانی می کنند .  این تکنولوژی بسیاری از جزئیات ریز سیستم های IoT و تداخل های آن ها را از طریق یکی شدن و تبدیل به یک سیستم و تکنولوژی واحد برای مرتبط کردن و مجتمع کردن تمامی المان ها حذف می کند .

مورد استفاده : حمل و نقل هوشمند

حمل و نقل ریلی مثالی مناسب برای نمایش قدرت VPC است . مشکلاتی که VPC حل می کند مربوط به امنیت , حرکت , بازدهی و توسعه خدمات هستند :

  • کاربردهای ریلی از شبکه های اختصاصی خود استفاده می کنند و از مشکلات ناهمخوانی رنج می برند ; برای مثال پرسنل راه آهن به دلیل متفاوت بودن تکنولوژی نمی توانند همواره با پلیس محلی در ارتباط باشند.
  • تشخیص اینکه آیا مسافران زمان اضافی برای سوار شدن نیاز دارند بیشتر یک کار دستی باقی می ماند.
  • به روزرسانی های داده , مانند برنامه های زمانی , دستی باقی می مانند.
  • هر یک از تجهیزات مانند دوربین های امنیتی شبکه و منبع انرژی مختص به خود را نیاز دارد.
مطلب پیشنهادی:  اینترنت اشیا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

یک تابلوی MRT هوشمند در نیویورک

یک تابلوی MRT هوشمند در نیویورک

VPC خدمات را با ارائه ارتباطات مستقیم روی یک شبکه استاندارد , نظارت بیشتر و خودکار , به روزرسانی های داده خودکار از طریق علامت های هوشمند , و IP های بومی برای تمامی دستگاه ها به همراه تکنولوژی PoE Power over Ethernet  بهبود می دهد.این امر منجر می شود مسافران احساس امنیت بیشتری کنند و از یک خدمت با کیفیت بیشتر لذت ببرند.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش<< جلسه قبلی                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *