مهندس موفق الکترونیک

 کاربرد اینترنت اشیا در ساخت و تولید

کاربرد اینترنت اشیا در ساخت و تولید، تکنولوژی تولیدی که امروزه استفاده می شود از تکنولوژی استاندارد به همراه سیستم توزیع و تحلیل مدرن بهره می برد . IoT در اینجا یکپارچه سازی عمیقتر و تحلیل قدرتمندتر را ارائه می دهد .  این امر دنیای تولید را باز می کند به طوری که تا کنون مشاهده نشده است چرا که سازمان ها به طور کامل برای تحویل محصول توسعه پیدا می کنند به جای اینکه شبکه ای جهانی از تامین کنندگان , سازندگان و توزیع کنندگان به طور آزادانه به هم متصل شوند.

در جلسات قبلی بعضی از کاربرد های اینترنت اشیا را با هم برسی کردیم و در این جلسه میخواهیم کاربرد اینترنت اشیا در ساخت و تولید را برسی کنیم. در ادامه با میکرودیزاینرالکترونیک باشید.

 کاربرد اینترنت اشیا

ارتقا هوشمند محصول

بسیار شبیه به IoT در تحویل محتوا , IoT در تولید نیز امکان بینش بلادرنگ عمیقتر را فراهم می کند . این امر زمان و منابع تخصیص داده شده به این حوزه را به شدت کاهش می دهد , که به طور سنتی نیاز به تحقیق بسیار در بازار از قبل , طی , و بعد از حضور محصول در بازار دارد.

IoT همچنین ریسک مرتبط با ارائه محصولات جدید یا اصلاح شده را کاهش می دهد زیرا اطلاعات دقیقتر و قابل اعتمادتری فراهم می کند. این اطلاعات به جای مجموعه ای از منابع با اعتبارات مختلف به طور مستقیم از خریداران و مصرف بازار می آید .

مطلب پیشنهادی:  سیستم‌عامل بی‌درنگ (RTOS) و استفاده از آن در امبدد سیستم‌ها

دیگر جلسات این آموزش

پاسخ پویا به نیاز های بازار

تامین نیازهای بازار نیازمند حفظ یک تعادل مشخص بین چند عامل از جمله وضعیت اقتصادی , کارایی فروش , فصل , وضعیت تامین کننده , وضعیت کارخانه تولیدی , وضعیت توزیع و غیره می باشد. خرج های مرتبط با تامین , چالش های منحصربفردی با توجه به شرکای جهانی امروزه ایجاد می کنند. تلفات واقعی یا احتمالی مرتبط نیز می توانند به شدت بر تجارت و تصمیم های آتی تاثیر بگذارند.

IoT این زمینه ها را از طریق حصول اطمینان از مدیریت شدن بیشتر اطلاعات دقیق در سطح سیستمی و نه از طریق ارزیابی و تصمیم گیری های انسانی مدیریت می کند.یک سیستم IoT بهتر می تواند زنجیره تامین )با اکثر محصولات( را ارزیابی و کنترل کند که آیا نیاز ها پایین هستند یا بالا.

مخارج کمتر , استفاده بهینه از منابع, و کاهش تولید پسماند

IoT جایگزینی برای نیروی کار وابزارآلات سنتی در یک کارخانه تولیدی و در زنجیره کلی معرفی می کند که بسیاری از هزینه های غیرقابل اجتناب را از بین می  برد ; برای مثال , تست های دوره ای مربوط به نگهداری یا تست هایی که به طور معمول به نیروی کار انسانی نیاز دارد میتوانند با تجهیزات و سنسورهای یک سیستم IoT از راه انجام شوند.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از پلتفرم Arduino IoT Cloud در پروژه‌های اینترنت اشیا

IoT همچنین تحلیل عملکرد را نیز بهبود می بخشد تا استفاده از منابع و نیروی کار را بهینه کند و انواع مختلفی از پسماند را حذف کند , برای مثال, انرژی و مواد . IoT کل فرآیند را از نقطه منبع تا انتها تحلیل می کند , نه فقط فرآیند در یک نقطه از یک کارخانه مشخص , که امکان تاثیرگذاری بهتر بهسازی ها را فراهم می کند. اساسا این سیستم اتلاف را در سرتاسر شبکه کاهش میدهد و آن ها را به صورت ذخیره بر می گرداند .

 کاربرد اینترنت اشیا در ساخت و تولید

این جعبه رله XRS تمامی دستگاه های کامیون (برای مثال عیب یابی و کابین راننده ) را به نرم افزار پشتیبانی مدیریت ناوگان XRS متصل می کند , که امکان جمع آوری داده را فراهم می کند.

امنیت بهبود یافته ساختمان

یک ساختمان عادی به دلیل خطرات ایجاد شده توسط فرآیندها , تجهیزات و اداره محصولات از خطرات تهدیدکننده امنیت و سلامت رنج میبرد .IoT به کنترل و قابل رویت بودن بیشتر کمک می کند. نظارت آن در سراسر شبکه دستگاه ها نه تنها بر روی عملکرد بلکه بر اختلالات و استفاده های خطرناک نیز  گسترش می یابد . IoT به تحلیل و تعمیر , یا تصحیح اشکالات بحرانی کمک می کند یا خود آن ها را انجام می دهد .

امنیت محصول

حتی پیچیده ترین سیستم نیز نمی تواند از راه پیدا کردن اختلال درعمل , محصول ناسازگار , و مخاطرات دیگر به بازار جلوگیری کند. گاهی اوقات این رویدادها هیچ ارتباطی به فرآیند تولید ندارند و از اختلالات ناشناخته نشات می گیرند.

مطلب پیشنهادی:  تکنولوژی و پروتکل های اینترنت اشیا

IoT در تولید کمک می کند که از فراخوانی مجدد جلوگیری شود و توزیع خطرناک یا غیرساز گار محصول کنترل شود .

سطح بالای شفافیت , کنترل و یکپارچه بودن آن می تواند هر مشکلی را به بهترین شکل تشخیص دهد.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش<< جلسه قبلی                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *