مهندس موفق الکترونیک

آنالیز نوار الکتروکاردیوگرام در تشخیص بیماري [پروژه مهندسی پزشکی]

پیشگفتار:
اطلاعات باارزشی از فعالیت قلب را در اختیار ما قرار می دهد که این اطلاعات به ما در تشخیص ecg سیگنال بیماري هاي قلبی کمک میکند. الکتروکاردیوگرام داراي بخش هاي برروي شکل موج خود است که هر یک از آنها نمایش یک فعالیت خاص در قلب می باشد. الکتروکاردیوگراف دستگاهی است که جریانات الکتریکی قلب را از طریق الکترودهایی که روي مناطق مختلف پوست بدن قرار داده میشوند دریافت کرده و آنها را به شکل یک نمودار ترسیم میکند. این نمودار مشخص می شود اطلاعات با E.C.G الکتروکاردیوگرام نامیده میشود. الکتروکاردیوگرام که معمولا با سه حرف ارزشی از فعالیت قلب را در اختیار ما قرار میدهد. نرم افزار متلب یکی از جامع ترین و مهندسی ترین نرم افزار هاي ریاضیاتی ، برنامه نویسی ، شبیه سازي و را یک کمپانی معروف به نام MATLAB گرافیکی در بین نرم افزار هاي مهندسی به شمار میرود.. نرم افزار
ایجاد کرده است. اساس عملکرد این نرم افزار ماتریسها می باشند. در اصل این نرم افزار با Mathworks  عملیاتهاي ماتریسی و محاسبات 100 در صد عملی نتایج عملی و مفیدي به ما میدهد.

 معرفی الکتروکاردیوگرام 
الکتروکاردیوگراف دستگاهی است که جریانات الکتریکی قلب را از طریق الکترودهایی که روي مناطق مختلف پوست بدن قرار داده میشوند دریافت کرده و آنها را به شکل یک نمودار ترسیم E.C.G میکند. این نمودار الکتروکاردیوگرام نامیده میشود. الکتروکاردیوگرام که معمولا با سه حرف مشخص می شود اطلاعات با ارزشی از فعالیت قلب را در اختیار ما قرار میدهد. K در طب براي معرفی الکتروکاردیوگرام به کار می رود. حرف E.K.G در برخی از کشورها حروف گرفته شده است و این جانشینی براي آن Cardio گردیده که خود از اول لغت C جانشین حرف نوار فعالیت مغزي مشابه هستند اشتباه E.E.G که از نظر تلفظ با حروف E.C.G است که حروف نوشته می شود. Kardio در زبان آلمانی به صورت Cardio نشوند. همچنین لغت الکتروکاردیوگرام از سال 1901 تا کنون به عنوان مهمترین ابزار تشخیصی پزشکی باقی مانده و تشخیص بسیاري از بیماريهاي قلبی را آسان کرده است.الکتروکاردیوگرام براي تشخیص بسیاري از اختلالات قلبی و غیر قلبی از قبیل ریتمهاي غیر طبیعی قلب، گرفتگی رگهاي کرونر، سکتههاي قلبی، هیپرتروفی عضلات قلب، علل تنگی نفس، اختلالات الکترولیتی، اثرات داروها و … کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی:  طراحی فيلترهاي ديجيتال توسط نرم افزار متلب [طراحي و شبيه سازي]

فایل ها :

دانلود متن کامل آنالیز نوار الکتروکاردیوگرام در تشخیص بیماري

نوع فایل : PDF

نرم افزار استفاده شده برای تحلیل : Matlab

نوسنده :محمد رضا صادقی اولم

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. این حجم از خوب بودن بی سابقست :))))