مهندس موفق الکترونیک

از هوش مصنوعی چه می دانید؟

هوش مصنوعی چیست؟ چرا این موضوع در علم و تکنولوژی تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است؟ چه کاربردها و تکنولوژی هایی هوش مصنوعی را برای مهندسان، دانشمندان و سرمایه گزاران جذاب کرده است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات و سوالات جذاب دیگر پاسخ دهیم.

از هوش مصنوعی چه می دانید؟

منبع : geeksforgeeks

تعریف هوش مصنوعی

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم هوش مصنوعی عبارت است از :شبیه سازی و تقلید هوشمندی، توانایی های یادگیری و تحلیلی انسان” در واقع ایده اولیه هوش مصنوعی خیلی ساده هست. کاری که قرار است در چاچوب مفهوم هوش مصنوعی انجام شود ایجاد موجودی هوشمند مشابه انسان است. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم، جان مکارتی که واژه هوش مصنوعی را در سال ۱۹۵۶ استفاده نمود، آن را : «دانش و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند» تعریف کرده‌است.

از هوش مصنوعی چه می دانید؟

عکس از Linda Bucklin

کاربردهای هوش مصنوعی

آنچه که امروزه باعث ایجاد جذابیت در این حوزه برای متخصصان علوم رایانه و سرمایه گذاری در این حوزه شده است، کاربردهای بسیار مهم و کلیدی این تکنولوژی می باشد. از جمله کاربردهای این تکنولوژی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وسایل خانگی : ترموستات هوشمند (تنظیم دمای محیط مطابق عادت افراد)، یخچال هوشمند، تنظیم نور صفحه نمایش متناسب با تعداد افراد
  • الگوریتم های موتورهای جست و جو
  • خودروهای بدون راننده (driverless cars)، پرنده های هوشمند
  • مدیریت شهر : مدیریت ترافیک شهری در مناطق مختلف، پیشگیری از تصادفات
  • پزشکی
  • محسبات پیچیده ریاضی
  • بازی کننده (حریف برای بازی شطرنج)
  • تشخیص چهره
  • فیلتر کردن اسپم در اینترنت
  • تبلیغات هوشمند
  • افزایش بازدید سایت ها و شبکه های اجتماعی
  • و …
مطلب پیشنهادی:  دانلود کتاب برسی طراحی روبات مریخ نورد

به نظر شما هوش مصنوعی در آینده می تواند در چه حوزه هایی کاربرد بیشتری داشته باشد؟ نظرات خودتان را در قسمت کامنت های همین نوشته بنویسید.

خطرات و تهدیدات هوش مصنوعی

زمانی که از خطرات و تهدیدات هوش مصنوعی صحبت می شود، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد فیلم های علمی و تخیلی ساخته شده در این زمینه است. جهانی که در آن ربات ها به وسیله مسلح شدن به هوش مصنوعی خود به عنوان موجودی مستقل در مقابل انسان ها می ایستند. واقعیت این است که در بین متخصصان این حوزه نیز در این مورد نگرانی هایی وجود دارد که از جمله این نگرانی ها غالب شدن ماشین ها و ربات ها بر نسل انسان ها به دلیل مزیت های تکاملی سریع و به روز رسانی که ماشین ها دارند می باشد. از جمله دیگر نگرانی های موجود در این حوزه مسائل اخلاقی است که در مورد ماشین ها با هوشمند شدن آنها به وجود می آید.

از هوش مصنوعی چه می دانید؟

منبع : theaustralian

شما چی فکر می کنید؟ آیا می توان روزی را تصور کرد که ربات های هوشمند برتر از انسان ها شوند و دیگر نیازی به انسان ها نداشته باشند؟! در ادامه این نوشته این مطلب را هم بخوانید:کاربردهای جذاب هوش مصنوعی و همچنین اگر میخواهید هوش مصنوعی یادبگرید بنظرم نوشته چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ؟ هوش مصنوعی برای مهندسان الکترونیک را بخونید. و همچنین از اینجا تمام مطالب مرتبط به هوش مصنوعی را ببینید.

مطلب پیشنهادی:  ربات چیست؟ معرفی و بررسی ربات ها

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

مطالعه دیگر جلسات این آموزش                    جلسه بعدی >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. جسارتا طبق گفته خداوند جد ما آدم(ع) اشرف مخلوقات بود که به زمین تبعید شد. وشما تصویر نظریه تکامل تدریجی داروین را که انسان تکامل یافته میمون است را گذاشتید که این توهین به انسان است..