مهندس موفق الکترونیک

دانلود کتاب آموزش مدار منطقی

کتاب آموزش مدار منطقی، کامپٻوتر های دیجيتال بسياری از ، پيشرفت های علمی ، صنعتی و تجاری را که به صورت دیگر قابل دسترس نبودند ممکن ساخته اند . کامپيوتر ها در محاسبات علمی ،پردازش داده های تجاری ، کنترل ترافيک هوایی ، هدایت فضایی ، زمينه های فرهنگی و موارد بسيار دیگری مورد  استفاده قرار گفته اند . کامپيوتر می تواند ازمجموعه ای دستورالعمل های بنام برنامه که روی داده های مفروض عمل می کنندتبعيت نماید .

استفاده کننده قادر است تغييرات گوناگونی را در برنامه ، داده ها و یا هر دوی آنها ، بر حسب نياز ایجاد کند . به دليل این انعطاف پذیری می توان نتيجه گرفت که کامپیوتر دیجيتال همه منظوره قادر هستند وظایف پردازش اطلاعات را در یک محدوده وسيع و متنوع به انجام برساند .

یک کامپيوتر دیجيتال همه منظوره ، شناخته شده ترین نمونه از یک دستگاه دیجيتال است . مشخصه یک سيستم دیجيتال ، توانایی اش در دستکاری اجزای گسسته اطلاعاتی است . کامپيوتر های دیجيتال اوليه بيشتر برای محاسبات عددی مورداستفاده قرار می گرفتند . در این حالت اجراء گسسته ، ارقام هستند.

دانلود کتاب آموزش مدار منطقی

عبارت کامپيوتر دیجيتال هم از همين کاربرد ناشی شده است . سيستم پردازش اطلاعات گسسته می تواند نام مناسبتری برای یک کامپيوتر دیجيتال باشد .اجزاء گسسته اطلاعات در یک سيستم دیجيتال را کميت هایی فيزیکی به نام سيگنال می سازند ، که سيگنالهای الکتریکی مثل ولتاژ و جریان های معمول ترین هستند . سيگنال ها در تمام سيستمهای دیجيتال الکترونيکی امروز ، تنها دو مقدارمجزا داشته و دودویی ناميده می شوند. به دليل قابليت اعتماد کمی که مدارهایا لکترونيکی چند مقداره دارا هستند ، طراح یک سيستم دیجيتال به استفاده از سيگنال های دودویی مقيد است . به عبارت دیگر می توان با استفاده از ده ولتاژمختلف یک مدار ده حالته را طراحی کرد اما این مدار از لحاظ عملياتی دارای قابليتاعتماد کمی می باشد . بر عکس ، یک مدار ترانزیستوری خاموش یا روشن دارای دو مقدار سيگنال بوده و می تواند با قابليت اعتماد زیادی ساخته شود . برای  مطالعه کتاب اینجا و یا لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی:  دانلود کتاب الکترونیک عملی برای مخترعان - Practical Electronics for Inventors

مطالعه کتاب

بعد از مطالعه این آموزش میتوانید مطالبی مانند آموزش FPGA  ، آموزش DSP ، آموزش میکروکنترلرها و آموزش ZYNQ را براحتی مطالعه کنید.

اگر این نوشته‌ برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه

  1. واقعا که بدر بخور بود و شیرین من که از مدار منطقی خلی خونشم میاد جزوتون کامل و دقیق ممنون بابت همه مطلبای کاربردیتون فقط میشه بگین در fpgaما برنامه نویسی اصلا نداریم فقط با گیت سر کار داریم یا با کامپایلر و بند بساطهای میکرو کنترولر سر کار داریم؟