ThingWorx چیست ؟ ThingWorx بستری برای توسعه سریع و گسترش دستگاه های هوشمند و متصل به شبکه است. مجموعه ابزارهای توسعه IoT یکپارچه آن از ارتباطات , تحلیل , تولید و دیگر جنبه های IoT پشتیبانی می کنند.در ادامه با میکرودیزاینرالکترونیک باشید تا بیشتر با این پلتفرم آشنا بشیم.
این بستر برای بکارگیری واقعیت افزوده و توسعه آن Vuforia را و برای ارتباطات صنعتی Kepware را ارائه می دهد.
KEPServerEX
KEPServerEX یک نقطه تک برای توزیع داده فراهم می کند و هنگامی که با یک عامل ThingWorx جفت شود همکاری را سهولت می بخشد. اگر بعضی اصطلاحات را متوجه نمی شوید مهم نیست و خوندن را ادامه دهید در آینده در مباحث آتی با آنها آشنا می شویم.
اجزای Thingworx
Thingworx چندین ابزار کلیدی را برای ساخت برنامه ها ارائه می دهد . این ابزارها شامل composer , Mashup Builder , فضای ذخیره سازی , یک موتور جستجو , همکاری , و ارتباط می شود .
Composer
Composer یک محیط مدل سازی برای تست طراحی فراهم می کند.
Mashup Builder
Mashup Builder امکان ساخت آسان داشبورد را از طریق اجزای متداول مانند دکمه ها , لیست ها , گیج ها و غیره را فراهم می کند.
موتور جستجو ی SQUEAL
ThingWorx از یک موتور جستجو به نام SQUEAL به معنای جست و جو , پرسش , و تحلیل استفاده می کند. کاربران از SQUEAL در تحلیل و فیلتر کردن داده و نتایج جست و جو استفاده می کنند.
برای ورود به سایت این پلتفرم میتوانید اینجا کلیک کنید. بعد از ورود به قسمت توسعه و ثبت نام و اتمام مراحل اولیه که مطمئنا همهی شما آشنا هستید به معرفی رابط کاربری و ابزار های مختلف میپردازیم. بطور کلی این موارد را بخونید ذهنیت داشته باشید کافیه ، لازم نیست دقیق دقیق درکشون کنید.
توسعه در بستر Thingworx
ThingWorx در حقیقت احتیاج خیلی کمی به برنامه نویسی دارد . کاربران دستگاه ها را به هم متصل می کنند , یک منبع داده ایجاد می کنند , رفتار های دستگاه ها را تعریف می کنند و یک رابط کاربری بدون هیچگونه کد نویسی می سازند. این بستر همچنین امکان مقیاس پذیری را فراهم می کند که آن را هم برای پروژه های سرگرمی و کوچک و هم برای کاربردهای صنعتی مناسب می سازد.
مطالعه آزاد
رابط کاربری Thingworx
بستر ThingWorx از اصطلاحات بخصوصی استفاده می کند که باید خود را با آن ها آشنا بسازید. در منوی بالایی صفحه اصلی می توانید موجودیت ها (entity) را جستجو و یا خلق کنید. Entitiy به چیزی که در ThingWorx خلق می شود اطلاق می شود. شما همچنین می توانید فایل ها را خارج یا وارد کنید و عملیات مختلفی را روی آن ها انجام دهید.
در منوی سمت چپ می توانید گروه های entity که برای تولید مدل ها و تصویرسازی داده ها استفاده می شوند را مشاهده کنید و فضای ذخیره سازی , همکاری , امنیت و سیستم را کنترل کنید .
هنگامی که دسته بندی مدل سازی را در منو انتخاب می کنید , فرآیند را با ایجاد یک entity شروع می کنید. این entity می تواند هر دستگاه فیزیکی یا المان نرم افزاری باشد و آن با تغییر مقادیر ویژگی هایش یک رویداد تولید می کند ; برای مثال , یک سنسور یک تغییر در دما را تشخیص می دهد . شما می توانید رویدادهایی را برای به کار اندازی یک مجموعه عملیات از طریق یک اشتراک تنظیم کنید که بر اساس تغییرات دستگاه ها تصمیم گیری می کند.
شکل های داده از یک یا چند کادر تشکیل می شوند . آن ها ساختار داده رویدادهای سفارشی , جداول اطلاعات , استریم ها و جداول داده را توصیف می کنند. شکل های داده entity تلقی می شوند.
قالب های شی (Thing Templates) و شکل های شی (Thing Shapes) به توسعه دهندگان کمک می کنند تا از توصیفات تکراری ویژگی های دستگاه در سیستم های IoT بزرگ جلوگیری شود. توسعه دهندگان Thing Template ها را ایجاد می کنند تا به دستگاه های جدید امکان به ارث بردن ویژگی ها را بدهند. آن ها از Thing Shape ها استفاده می کنند تا قالب ها , و ویژگی ها را توصیف کنند و سرویس ها را اجرا کنند .
لازم به ذکر است که یک شی ویژگی ها , سرویس ها ,و رویدادها را فقط از یک قالب به ارث می برد ,اما, اشیا و قالب ها می توانند صفات را از چندین Thing Shape به ارث ببرند.
/*خیلی ممنون از اینکه تا این قسمت از آموزش اینترنت اشیا ما را همراهی کردید با نظرات خودتان ما را در نوشتن مطالب بهتر یاری کنید.
آرزوی موفقیت برای شما کاربران عزیز میکرودیزاینرالکترونیک*/
اگر این نوشته برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید.